DSpace Repository

ДОСЛІДЖЕННЯ ОКРЕМИХ АСПЕКТІВ ГЕНЕЗИСУ ПОНЯТТЯ ПРОФЕСІЙНА КУЛЬТУРА

Show simple item record

dc.contributor.author Малишевський, Олег Володимирович
dc.contributor.author Гвоздецька, Юлія Василівна
dc.date.accessioned 2024-04-22T11:43:19Z
dc.date.available 2024-04-22T11:43:19Z
dc.date.issued 2022-07-30
dc.identifier.citation Гвоздецька Ю.В., Малишевський О.В ДОСЛІДЖЕННЯ ОКРЕМИХ АСПЕКТІВ ГЕНЕЗИСУ ПОНЯТТЯ ПРОФЕСІЙНА КУЛЬТУРА. Міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету. Видавничий дім «Гельвеьтка». 2022. Вип.51. С. 598-603 uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16290
dc.description http://www.aphnjournal.in.ua/archive/51_2022/91.pdf uk_UA
dc.description.abstract У статті здійснено дослідження генезису поняття «професійна культура» у контексті підготовки майбутніх фахівців з професійної освіти. З’ясовано, що культура – це надзвичайно динамічна категорія, оскільки кожне покоління може розвиватись на ґрунті творчого використання культурного надбання попередніх поколінь. Зроблено висновок, що кожна особистість здатна не тільки відтворювати й наслідувати минулий досвід, а й творчо удосконалювати себе, збагачуючи культуру суспільства. Окреслено сутність поняття «культура» як комплекс якостей, які людина сформувала у собі власними зусиллями, як прояв людської самосвідомості. До прояву людської самосвідомості віднесено професійну культуру, основи якої закладаються у майбутнього фахівця під час навчання, у період підготовки до професійної діяльності та професійного становлення. Професійна культура фахівця зумовлена специфікою професійної діяльності, відповідними цінностями та традиціями конкретної сфери, водночас вона є невід’ємною складовою загальної культури особистості. У статті зазначено, що ґрунтом для формування професійної культури у майбутнього фахівця є загальнолюдські цінності та досвід минулих поколінь, а також тенденції розвитку певної професійної галузі та суспільства у цілому. У результаті дослідження зроблено висновок, що професійна культура майбутнього фахівця з професійної освіти відіграє роль характеристики його як суб’єкта діяльності у певній професії. Також зазначено, що формуванням професійної культури передбачено переведення нормативної основи професійної діяльності в особистий стиль її виконання. Цей процес характеризується вибором індивідуальних засобів і способів професійної діяльності, підходів до її проєктування, а також мотивами, ціннісними орієнтаціями, особливостями процесу її виконання. uk_UA
dc.publisher Міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету. Видавничий дім «Гельвеьтка» uk_UA
dc.relation.ispartofseries Педагогіка;УДК 378.017:174]:37.011.3-052 DOI https://doi.org/10.24919/2308-4863/51-91
dc.subject культура uk_UA
dc.subject професійна культура uk_UA
dc.subject професійна підготовка uk_UA
dc.subject професійна культура фахівця uk_UA
dc.subject професійне становлення uk_UA
dc.subject фахівець з професійної освіти uk_UA
dc.title ДОСЛІДЖЕННЯ ОКРЕМИХ АСПЕКТІВ ГЕНЕЗИСУ ПОНЯТТЯ ПРОФЕСІЙНА КУЛЬТУРА uk_UA
dc.title.alternative ДОСЛІДЖЕННЯ ОКРЕМИХ АСПЕКТІВ ГЕНЕЗИСУ ПОНЯТТЯ ПРОФЕСІЙНА КУЛЬТУРА uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account