Abstract:
Актуальність ідеї формування в підростаючого покоління пози¬тивного ставлення до праці не підлягає сумніву. Це процес не¬простий і досить тривалий. Він має починатися в сім'ї, коли ди¬тина стає здатною усвідомлювати себе особистістю у навколиш¬ньому світі. У шкільному віці май¬же весь тягар виховання позитив¬ного ставлення до праці лягає на плечі педагогів, зокрема на вчи¬телів трудового навчання. На заняттях у шкільних май¬стернях, на відміну від інших, домінує ручна праця. У процесі конструювання і виготовлення рекомендованих програмою об'єктів праці створюються сприятливі умови для поєднан¬ня фізичної та розумової праці учнів, а це є природною потре¬бою організму, що росте. Уроки праці, проведені на високому рівні, несуть дітям відчуття гли¬бокого задоволення і радості не тільки від результатів їхньої твор¬чої праці, а й від напруженої ро¬боти м'язів. У процесі праці ви¬никають умови, сприятливі для виховання школярів у дусі сві¬домої дисципліни, любові до праці, бережного господарсько¬го ставлення до приватної та сус¬пільної власності.