DSpace Repository

Теоретичні основи навчання читанню дітей дошкільного віку із порушенням мовлення

Show simple item record

dc.contributor.author Цибулько, Анна Олександрівна
dc.date.accessioned 2024-04-26T08:27:16Z
dc.date.available 2024-04-26T08:27:16Z
dc.date.issued 2023-01-31
dc.identifier.citation Цибулько А. О. Теоретичні основи навчання читанню дітей дошкільного віку із порушенням мовлення. Інноваційна педагогіка. 2023. Вип. 55. Т. 3. С. 90–93. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16424
dc.description http://innovpedagogy.od.ua/archives/2023/55/part_3/18.pdf uk_UA
dc.description.abstract Стаття присвячена теоретичному аспекту навчання читанню дітей дошкільного віку із порушеннями мовленнєвого розвитку. Зокрема, розглядається вплив порушень мовленнєвого розвитку на успішність оволодіння дитиною грамотою, а саме засвоєння навички читання. Висвітлюються основні передумови, що необхідні для формування навички читання у дітей із порушеннями мовлення: формування базових пізнавальних процесів, уваги, смислового сприймання, вербально-логічного мислення, зорової та слухової пам’яті; з боку мовлення – сформованість усіх сторін мовлення (лексичної, граматичної, фонетико-фонематичної та зв’язного мовлення). Наголошується на важливості опанування дитиною звукової сторони слова, як важливому попередньому етапі оволодіння читанням. Матеріали статті виявляють як досягнення у методиці навчання дітей читання, так і проблемні питання. Поставлено питання чинників, які зумовлюють труднощі під час опанування дітьми навички читання, до яких віднесено нестійкість уваги, складності переключення, недостатність розвитку словесно-логічного мислення, недостатню спостережливість щодо мовленнєвих явищ, труднощі у запам'ятовуванні словесного матеріалу, самоконтролю та довільності у спілкуванні. Особлива увага зосереджена на важливості розвитку фонематичного слуху та фонематичного сприйняття, що мають першочергове значення у оволодінні навичками читання. Охарактеризовано поняття фонематичного сприйняття та розглянуто процес його формування у онтогенезі. Значна роль у формуванні готовності дитини до опанування читання у статті відводиться розвитку аналітико – синтетичної діяльності тобто умінь аналізу, порівняння, синтезу та узагальнення мовленнєвого матеріалу. Наголошується на необхідності планомірного розвитку навичок аналітико-синтетичної діяльності у процесі корекційно – розвиткової роботи. Звертається увага на важливості для корекційної педагогіки оптимізації корекційно-логопедичного навчання дітей з порушеннями мовлення та на необхідності початку підготовчої роботи із опанування навичок читання саме у дошкільному віці. uk_UA
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk_UA
dc.subject Корекційна педагогіка uk_UA
dc.subject навчання читанню uk_UA
dc.subject діти дошкільного віку uk_UA
dc.subject порушення мовлення uk_UA
dc.title Теоретичні основи навчання читанню дітей дошкільного віку із порушенням мовлення uk_UA
dc.title.alternative Теоретичні основи навчання читанню дітей дошкільного віку із порушенням мовлення uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account