DSpace Repository

Формування високого рівня комунікативної культури у сфері професійного спілкування під час вивчення української мови за професійним спрямуванням

Show simple item record

dc.contributor.author Савчук, Наталія Михайлівна
dc.date.accessioned 2024-05-08T11:18:04Z
dc.date.available 2024-05-08T11:18:04Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Савчук Н. М. Формування високого рівня комунікативної культури у сфері професійного спілкування під час вивчення української мови за професійним спрямуванням. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер.: Філологія. 2023. № 59 Том 3. С. 49 – 52 uk_UA
dc.identifier.issn 2409-1154
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16719
dc.description http://vestnik-philology.mgu.od.ua/archive/v59/part_3/11.pdf uk_UA
dc.description.abstract У статті визначено основні аспекти формування високого рівня комунікативної культури у сфері професійного спілкування під час вивчення навчальної дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням». У зв’язку з тим, що в наявних словниках з української мови та в інших джерелах не представлено визначення терміну «комунікативна культура», було охарактеризовані наукові підходи вчених до визначення таких понять, як «комунікація», «спілкування», «комунікативна діяльність». Визначено головні критерії сформованості комунікативної культури в майбутніх фахівців, що характеризують високий рівень її прояву, а саме: досконале володіння нормами літературної мови на всіх рівнях мовної системи; обізнаність щодо комунікативних якостей мовлення та врахування їхніх особливостей у процесі створення усних висловлювань та виконання творчих завдань у письмовій формі; відповідальне ставлення особистості до мови та мовлення; сформованість мовленнєвих навичок, контрольних і стимулювальних умінь. Зроблено висновки, що формування комунікативної культури майбутніх фахівців у процесі вивчення навчальної дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» є цілеспрямованим процесом, що передбачає знання норм і правил користування мовою, володіння термінологією відповідно до обраного фаху, сприяє розвитку вміння формувати висловлювання, правильно виражати свою позицію, уміння вести діалог, публічні виступи, володіти голосом, дикцією, манерою спілкування, мати власний стиль мовлення та успішно реалізовувати себе в різних сферах комунікації. Крім того, визначено, що формування комунікативної культури у сфері професійного спілкування має ґрунтуватися на таких положеннях: планування й проведення занять на основі залучення студентів до ситуативного спілкування, моделювання професійних та виробничих ситуацій; використання інтерактивних форм і методів навчання, а також завдань на розв’язання певних професійних проблем із застосуванням діалогу, дискусії, дебатів uk_UA
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК;335:81.243
dc.subject інтерактивні методи uk_UA
dc.subject мовленнєвий етикет uk_UA
dc.subject спілкування uk_UA
dc.subject комунікація uk_UA
dc.subject комунікативна культура uk_UA
dc.title Формування високого рівня комунікативної культури у сфері професійного спілкування під час вивчення української мови за професійним спрямуванням uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account