dc.description.abstract |
У статті визначено основні аспекти формування високого рівня комунікативної культури у сфері професійного спілкування під час вивчення навчальної дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням». У зв’язку з тим, що в наявних словниках з української мови та в інших джерелах не представлено визначення терміну «комунікативна культура», було охарактеризовані наукові підходи вчених до визначення таких понять, як «комунікація», «спілкування», «комунікативна діяльність». Визначено головні критерії сформованості комунікативної культури в майбутніх фахівців, що характеризують високий рівень її прояву, а саме: досконале володіння нормами літературної мови на всіх рівнях мовної системи; обізнаність щодо комунікативних якостей мовлення та врахування їхніх особливостей у процесі створення усних висловлювань та виконання творчих завдань у письмовій формі; відповідальне ставлення особистості до мови та мовлення; сформованість мовленнєвих навичок, контрольних і стимулювальних умінь. Зроблено висновки, що формування комунікативної культури майбутніх фахівців у процесі вивчення навчальної дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням» є цілеспрямованим процесом, що передбачає знання норм і правил користування мовою, володіння термінологією відповідно до обраного фаху, сприяє розвитку вміння формувати висловлювання, правильно виражати свою позицію, уміння вести діалог, публічні виступи, володіти голосом, дикцією, манерою спілкування, мати власний стиль мовлення та успішно реалізовувати себе в різних сферах комунікації. Крім того, визначено, що формування комунікативної культури у сфері професійного спілкування має ґрунтуватися на таких положеннях: планування й проведення занять на основі залучення студентів до ситуативного спілкування, моделювання професійних та виробничих ситуацій; використання інтерактивних форм і методів навчання, а також завдань на розв’язання певних професійних проблем із застосуванням діалогу, дискусії, дебатів |
uk_UA |