00 DSpace/Manakin Repository

Техніка пропаганди засобів масової інформації в умовах воєнного стану

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Савчук, Нталія Михайлівна
dc.date.accessioned 2024-05-08T11:19:19Z
dc.date.available 2024-05-08T11:19:19Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.citation Савчук Н. М. Техніка пропаганди засобів масової інформації в умовах воєнного стану. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. Вид. дім «Гельветика» 2022. Том 33 (72). № 6 Том 2. С. 199 – 203. uk_UA
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16721
dc.description https://www.philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2022/6_2022/part_2/33.pdf uk_UA
dc.description.abstract У статті здійснено аналіз техніки пропаганди, яку застосовують засоби масової інформації в умовах воєнного стану. Проаналізовано наукові підходи вчених до визначення поняття «пропаганда», на основі чого пропаганда розглядається як навмисно підроблене розповсюдження викривленої інформації та аргументів із метою здійснення вагомого впливу на масову аудиторію, а також на її емоційно-психологічний стан; зміна точки зору громадян в інтересах пропагандиста. Відповідно до аналізу наукових джерел було визначено, що пропаганду розподіляють на такі види: позитивну (сприяє гармонізації соціальних відносин та спрямована на виховання громадян згідно із загальноприйнятими цілями) та негативну; а також на білу, чорну й сіру. З’ясовано, що на сьогодні найбільш поширеною на території України є сіра пропаганда, яку застосовують російські засоби масової інформації з метою інформаційної дезорієнтації свідомості українських громадян. Доведено, що техніка пропаганди розповсюджується через різні засоби масової інформації для отримання необхідного результату. Визначено, що найбільш поширеними техніками пропаганди ЗМІ в умовах воєнного стану є «приклеювання ярликів»; замовчування несприятливої та розповсюдження недостовірної інформації; повторення певних фактів для успішного впливу на свідомість аудиторії; організація та висвітлення псевдоподій; несхвальне ставлення (засудження); напівправда, пояснення або представлення інформаційного матеріалу з певної позиції; «спільний вагон чи платформа», «гра в простонародність»; техніки «неминуча перемога» та «влийся в натовп», а також констатація фактів, гра слів, приєднання тощо. Сформульовано висновки, що для захисту від дезінформації та боротьби із російською пропагандою в засобах масової інформації потрібно інформувати громадян із зазначеного питання, підвищувати рівень їхньої обізнаності у сфері методів пропагандистського впливу, а також формувати в них вміння визначати в інформаційних матеріалах прийоми та технології пропаганди, які здійснюють маніпулятивний вплив uk_UA
dc.publisher Вид. дім «Гельветика» uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК;347.83
dc.subject пропаганда uk_UA
dc.subject засоби масової інформації uk_UA
dc.subject техніка uk_UA
dc.subject маніпуляція uk_UA
dc.subject методи uk_UA
dc.subject цільова аудиторія uk_UA
dc.title Техніка пропаганди засобів масової інформації в умовах воєнного стану uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу