Abstract:
У статті проаналізовано сучасні технології створення комунікативних ефектів у соціальній комунікації. Розглянуто наукові підходи до визначення поняття «комунікативні ефекти». Визначено, що комунікативні ефекти є одним із різновидів ефектів споживання інформації як результатів інформаційного впливу засобів масової комунікації на свідомість громадян. Обґрунтовано ключові види комунікаційних ефектів, а саме: ефект «групування»; ефект довіри; ефект ореолу; праймінгу; десенсибілізації; ефект ТБ-програмування; ефект бумеранга; заколисуючий ефект; переконання. Доведено, що для створення комунікативних ефектів у соціальній комунікації важливим є врахування психологічних особливостей цільової аудиторії. Підсумовуючи викладений матеріал, сформовано висновки, що комунікаційна система включає в себе структуровану систему комунікантів, реципієнтів, важливих інформаційних повідомлень, комунікаційних каналів та засобів комунікації. При цьому, соціальні комунікації поширюють і мають здатність зберігати соціальні знання, на яких ґрунтуються соціальні системи. Отже, комунікація у житті суспільства виконує важливі функції, формуючи умови для роботи в інформаційній, а також в усій соціальній сфері. Технологія створення ефективної комунікації ґрунтується на створенні комунікативних ефектів, враховуючи психологічні особливості цільової аудиторії для розповсюдження інформаційних повідомлень. Визначено, що донесення інформації у процесі соціальної взаємодії до може відбуватися за допомогою різних комунікативних ефектів, що передбачають наявність якісного інформаційного продукту та розуміння особистостей цільової аудиторії та передумов ефективної реалізації комунікативної стратегії.