dc.contributor.author |
Калабська, Віра Степанівна |
|
dc.date.accessioned |
2016-09-11T15:44:28Z |
|
dc.date.available |
2016-09-11T15:44:28Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.citation |
Калабська В.С. Формування патріотизму в учнів початкових класів засобами українського фольклору (друга половина ХІХ - перша чверть ХХст.): автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.01 "Загальна педагогіка та історія педагогіки" / В.С.Калабська . - К., 2013. - 20 с. |
uk |
dc.identifier.uri |
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/5251 |
|
dc.description.abstract |
У дисертаційному дослідженні здійснено спробу цілісного історико-педагогічного аналізу проблеми формування патріотизму в учнів початкових класів засобами українського фольклору в другій половині ХІХ – першій чверті ХХ ст.
На основі системного аналізу наукової літератури та історичних джерел розкрито суть концепту патріотизму. Досліджено рецепції патріотизму другої половини ХІХ – першої чверті ХХ ст. (імперська, національна, радянська). Висвітлено виховний потенціал українського фольклору патріотичного спрямування та визначено засоби, шляхи, форми і методи, що сприяють формуванню патріотизму.
Особливу увагу приділено українській сільській родині кінця ХІХ – першій чверті ХХ ст. Оскільки саме вона була основним осередком патріотичного виховання дітей молодшого шкільного віку засобами фольклору. Здійснено аналіз дитячих часописів означеного періоду та виявлено в їхньому змісті фольклорний матеріал патріотичного спрямування.
Здійснено аналіз творчого доробку українських педагогів і громадських діячів щодо використання виховного потенціалу української усної народної творчості у формуванні патріотизму в початковій школі в означений період. Виявлено зразки творів українського фольклору, що активно використовувалися у змісті підручників для початкової школи (друга половина ХІХ – перша чверть ХХ ст.) і сприяли формуванню патріотизму в учнів. На основі узагальнення історико-педагогічного досвіду другої половини ХІХ – першої чверті ХХ ст. обґрунтовано можливості використання творчої спадщини педагогів означеного періоду у процесі формування патріотизму в учнів початкових класів засобами фольклору на сучасному етапі. |
uk |
dc.language.iso |
uk |
uk |
dc.publisher |
Видавничо-поліграфічний центр “Візаві” |
uk |
dc.subject |
патріотизм |
uk |
dc.subject |
український фольклор |
uk |
dc.subject |
рецепції патріотизму |
|
dc.subject |
етнопатріотизм |
|
dc.subject |
імперський патріотизм |
|
dc.subject |
радянський патріотизм |
|
dc.subject |
українська сільська родина |
|
dc.subject |
дитячі часописи |
|
dc.subject |
підручники для початкової школи |
|
dc.title |
ФОРМУВАННЯ ПАТРІОТИЗМУ В УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗАСОБАМИ УКРАЇНСЬКОГО ФОЛЬКЛОРУ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХІХ – ПЕРША ЧВЕРТЬ ХХ СТОЛІТТЯ) |
uk |
dc.type |
Synopsis |
uk |