dc.description.abstract |
Розробка періодизації педагогічного новаторського руху необхідна для з’ясування його динаміки, встановлення тенденцій і закономірностей. Педагогічне новаторство є відображенням стану освіти і загального розвитку культури в суспільстві, тому вважаємо, що один із головних принципів виокремлення періодів новаторського руху повинен полягати у кореляції періодів новаторства із періодами розвитку освіти в Україні.
У науковій літературі спостерігаємо різні дати відліку початку новаторського руху. Словосполученням новаторський рух здебільшого номінували діяльність учителів-новаторів у 70-80 роки ХХ ст., внаслідок чого склався певний стереотип, відповідно до якого діяльність учителів саме цього періоду усвідомлюється як новаторський рух. Проте прагнення до новизни, пошуки вдосконалення як системи освіти в цілому, так і окремих її складників властиві педагогічній діяльності на всіх етапах її існування. Перспективи подальшого дослідження вбачаємо у поглибленому і деталізованому розкритті інновацій на кожному етапі: новаторство у змісті освіти, новаторство ідей, спрямованих на удосконалення структури уроку, виникнення нових педагогічних концепцій, а також впровадження новацій у педагогічний процес. |
uk |