Abstract:
Стаття присвячена розгляду проблеми змішаного навчання у закладах вищої освіти. Зокрема, у статті аналізуються законодавчі документи щодо впровадження інформаційних технологій у навчальний процес, стратегій вищої освіти, запровадження дистанційного навчання, що дає змогу визначити актуальність розгляду питання змішаного навчання. Автором також здійснюється аналіз поняття змішаного навчання на основі трактувань, поданих у науково-педагогічній літературі. Такий аналіз дав змогу визначити неоднозначність та некоректність представлених тверджень, а також запропонувати власне бачення цього терміну. З метою визначення переваг змішаного навчання, здійснено аналіз позитивних та негативних сторін усіх технологій, що поєднуються в системі змішаного навчання. На основі аналізу різних моделей навчання визначено найбільш оптимальні такі моделі, як модель ротації за станціями та модель «Перевернутий клас». Наведено приклад використання поєднання цих моделей у процесі вивчення теми «Будова комп’ютера» студентами напряму підготовки «Інформатика». Заняття проводиться в декілька етапів та передбачає, в межах основного блоку, зміну режиму протягом п’яти «станцій». На основі проведеного дослідження визначено загальнодидактичні та методичні принципи організації змішаного навчання.