Abstract:
Запорукою успішного здійснення освітніх реформ в Україні є всебічне вивчення досвіду організації педагогічної діяльності в попередні історичні періоди.
Особливо актуальним вважаємо вивчення досвіду Українського Вищого Педагогічного Інституту імені М. Драгоманова в Празі, та внесок у діяльність університету Н. Григоріїва.
Н. Григоріїв – видатний педагог, історик і громадський діяч України.
На початку століття працював учителем історії, розробляв нові підходи до вивчення вітчизняної історії в початковій школі. В роки визвольних змагань українського народу – член Центральної Ради, міністр освіти в уряді Української Народної Республіки. Враховуючи політичну ситуацію в Україні після поразки революції 1917-1921 рр. він був змушений емігрувати до Чехословаччини. В той період у Чехословаччині був демократичний режим Томаша Масарика. Український народ, скористався тими свободами, які їм надав Т. Масарик і заснував Український Високий Педагогічний Інститут імені М. Драгоманова