Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12312
Title: | Булінг як соціально-психологічна проблема в освітньому середовищі |
Authors: | Журавко, Тетяна Валеріївна |
Keywords: | цькування агресія конфлікт психолого-педагогічна проблема діти |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Журавко Т.В. Булінг як соціально-психологічна проблема в освітньому середовищі. Збірник наукових праць. Теорія і практика сучасної психології. Видавничий дім «Гельветика», 2019 р., № 6, Т. 1. С. 47–50. |
Series/Report no.: | УДК;316.624.3:364.63]:37.064.3 |
Abstract: | Надзвичайно гостро проблема мирного врегулювання конфліктів виділяється в аспекті реформування системи освіти. Заклади освіти ставлять за мету всебічний розвиток дитини, створення умов для засвоєння ефективних моделей поведінки з ровесниками, проте часті явища булінгу та високий рівень конфліктності серед однолітків не дозволяє в повній мірі досягти поставлених цілей. Соціально-психологічна проблема булінгу майже не вивчена в нашій країні і з теоретичних позицій, і з позиції практики. На сьогоднішній день, постає проблема агресивних проявів у міжособистісних стосунках дітей. В освітній практиці визнано поширення такого явища, як булінг. Практично в кожній групі є діти які стають об’єктами глузувань та знущань. Стаття присвячена соціально-психологічній проблемі булінгу у сучасній системі освіти. Мета дослідження розкрити соціально-психологічній особливості булінгу. Здійснено аналіз психолого-педагогічної та методичної літератури з означеної проблеми, доведено актуальність її. Булінг – агресивна і вкрай неприємна поведінка однієї дитини або групи дітей щодо іншої дитини, яка супроводжується постійним фізичним та психологічним впливом. Проаналізовано основні причини та наслідки цього негативного соціально-психологічного явища. Через загострення суспільно-політичної ситуації в Україні, посилення соціальної напруженості, розгортання інформаційних протистоянь і пропагандистських кампаній створюється платформа для поширення булінгу. Коли через суспільно-політичні суперечності руйнується життєвий простір, порушується особистий комфорт і спокій дитини, це призводить до тривалих негативних соціально-психологічних, стресових ситуацій, посттравматичних розладів. На підставі аналізу результатів доведено, що профілактика булінгу сприяє формуванню загальної готовності дитини до конструктивної взаємодії сучасного соціуму з почуттям власної гідності. У статті розкрито сутнісні ознаки, основні причини, форми прояву цього явища, визначено основні риси булінгу, проаналізовано основні механізми його розвитку. Проаналізовано соціально-педагогічну, психологічну проблему сучасності – булінг. |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12312 |
Appears in Collections: | Факультет дошкільної та спеціальної освіти |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.