Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13107
Назва: Концептуальна канва посутнього значення складників інноваційної культури педагога
Автори: Андрющенко, Тетяна Костянтинівна
Ключові слова: педагог
інноваційна культура
структура інноваційної культури педагога
інноваційна діяльність
Дата публікації: 2020
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Андрющенко Т.К. Концептуальна канва посутнього значення складників інноваційної культури педагога. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, / ред.-упор. М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2020. № 29. Т.І. С. 145–151.
Серія/номер: УДК;378.12.001
Короткий огляд (реферат): У статті репрезентовано матеріали наукового пошуку щодо розкриття сутності і структури інноваційної культури педагога. Представлено авторське визначення ключового поняття. На його основі окреслено структуру інноваційної культури педагога як комплексу взаємопов՚язаних компонентів, а саме: мотиваційного, особистісного, аксіологічного, когнітивного і діяльнісного. Подано характеристику кожного компонента. Зауважено, що мотивація особистості є рушійною силою, яка спонукає педагога до інноваційної діяльності. Наголошено на потужності внутрішніх мотивів особистості: потребі педагога у професійному самовдосконаленні й забезпеченні пізнавального професійного інтересу. Внутрішнім стрижнем носія інноваційної культури визнано комплекс особистісних якостей педагога, в який входять асертивність, мобільність особистості, емоційна врівноваженість, креативність, гуманність, оптимістичне прогнозування, рефлективність. Обґрунтовано значущість кожної якості для ефективної інноваційної діяльності. Методологічним підґрунтям інноваційної діяльності визначено аксіологію. Засвідчено, що аксіологічний компонент інноваційної культури педагога охоплює комплекс педагогічних цінностей: цінностей-цілей і цінностейзасобів (які компонуються із цінностей-відносин, цінностей-якостей і цінностей-знань). Конкретизовано спектр цінностей у кожній групі. Підкреслено залежність якості результатів інноваційної діяльності від пізнавальної активності особистос- ті. Визначено, що когнітивний компонент інноваційної культури педагога проявляється через сукупність таких компетентностей: світоглядної, пізнавально-орієнтаційної, інтелектуальної, аналітичної, прогностичної. Уточнено смислове підґрунтя кожної компетентності. Зауважено, що результативність інноваційної діяльності забезпечує сформованість діяльнісного компоненту інноваційної культури педагога, який характеризується сукупністю професійних умінь: дидактичних, конструктивних, організаційних, комунікативних. Зафіксовано прояв кожного уміння в контексті інноваційної педагогічної діяльності. Визначено перспективи дослідження організаційно-методичних засад формування інноваційної культури педагога в системі післядипломної педагогічної освіти.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13107
Розташовується у зібраннях:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
22.pdf369,86 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.