Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13107
Title: Концептуальна канва посутнього значення складників інноваційної культури педагога
Authors: Андрющенко, Тетяна Костянтинівна
Keywords: педагог
інноваційна культура
структура інноваційної культури педагога
інноваційна діяльність
Issue Date: 2020
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Андрющенко Т.К. Концептуальна канва посутнього значення складників інноваційної культури педагога. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, / ред.-упор. М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2020. № 29. Т.І. С. 145–151.
Series/Report no.: УДК;378.12.001
Abstract: У статті репрезентовано матеріали наукового пошуку щодо розкриття сутності і структури інноваційної культури педагога. Представлено авторське визначення ключового поняття. На його основі окреслено структуру інноваційної культури педагога як комплексу взаємопов՚язаних компонентів, а саме: мотиваційного, особистісного, аксіологічного, когнітивного і діяльнісного. Подано характеристику кожного компонента. Зауважено, що мотивація особистості є рушійною силою, яка спонукає педагога до інноваційної діяльності. Наголошено на потужності внутрішніх мотивів особистості: потребі педагога у професійному самовдосконаленні й забезпеченні пізнавального професійного інтересу. Внутрішнім стрижнем носія інноваційної культури визнано комплекс особистісних якостей педагога, в який входять асертивність, мобільність особистості, емоційна врівноваженість, креативність, гуманність, оптимістичне прогнозування, рефлективність. Обґрунтовано значущість кожної якості для ефективної інноваційної діяльності. Методологічним підґрунтям інноваційної діяльності визначено аксіологію. Засвідчено, що аксіологічний компонент інноваційної культури педагога охоплює комплекс педагогічних цінностей: цінностей-цілей і цінностейзасобів (які компонуються із цінностей-відносин, цінностей-якостей і цінностей-знань). Конкретизовано спектр цінностей у кожній групі. Підкреслено залежність якості результатів інноваційної діяльності від пізнавальної активності особистос- ті. Визначено, що когнітивний компонент інноваційної культури педагога проявляється через сукупність таких компетентностей: світоглядної, пізнавально-орієнтаційної, інтелектуальної, аналітичної, прогностичної. Уточнено смислове підґрунтя кожної компетентності. Зауважено, що результативність інноваційної діяльності забезпечує сформованість діяльнісного компоненту інноваційної культури педагога, який характеризується сукупністю професійних умінь: дидактичних, конструктивних, організаційних, комунікативних. Зафіксовано прояв кожного уміння в контексті інноваційної педагогічної діяльності. Визначено перспективи дослідження організаційно-методичних засад формування інноваційної культури педагога в системі післядипломної педагогічної освіти.
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13107
Appears in Collections:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
22.pdf369,86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.