Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13707
Назва: | Cучасні тенденції фізичного виховання, спорту та здоров’я людини в національній системі освіти |
Автори: | Поліщук, Наталія Миколаївна |
Ключові слова: | освіта фізична культура фізичне виховання фізкультурно-спортивна діяльність спорт, здоров’я |
Дата публікації: | 25-тра-2021 |
Видавництво: | Видавничий дім «Гельветика» |
Бібліографічний опис: | Поліщук Н.М. Cучасні тенденції фізичного виховання, спорту та здоров’я людини в національній системі освіти. Науковий часопис національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. Збірник наукових праць. Випуск 79. Том 2. Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. С.53-59. |
Короткий огляд (реферат): | У статті висвітлено сутність понять “здоров’я”, “фізичне виховання”, “професійно-прикладна фізична підготов- ка”, “фізкультурно-спортивна діяльність”. Виділено основні компоненти здоров’я: фізичний, психічний та соціальний. Визначено комплекс факторів, які впливають на здоров’я людини: спосіб життя, генетика, зовнішнє середовище, при- родно-кліматичні умови, охорона здоров’я. Наведено статистичні дані щодо захворюваності дітей (функціональні відхилення в діяльності різних систем організму – 50 %, функціональні відхилення серцево-судинної системи – 26,6 %, нервово-психічні розлади – 33 %, захворювання органів травлення – 7 %, захворювання ендокринної системи – 10,2 %) та студентської молоді (у 40 % є ознаки різних хронічних захворювань, в основному нервово-психічних, серцево-судин- них, органів дихання, у 25 % спостерігається зниження гостроти зору; серед захворювань, що призводять до тимча- сової втрати працездатності, на першому місці знаходяться ГРЗ і грип; від I до IV курсу число студентів із захворю- ваннями нервової системи зростає в 4–6 разів). Виокремлено, що основними причинами такої ситуації є недостатня рухова активність протягом усього терміну навчання в закладах освіти. Це у свою чергу зумовлено недосконалістю чинних державних програм з фізичної культури та низьким рівнем культури здорового способу життя всіх суб’єктів освіти. Зазначено мету та завдання фізичного виховання у ЗВО. Відмічено, що однією з важливих соціальних функцій фізичного виховання в процесі навчання студентів є функція, пов’язана із забезпеченням їхньої навчально-трудової активності і високої професійної працездатності після закінчення ЗВО. Виокремлено функції фізичного виховання та спорту. Зроблено акцент на тому, що фізична культура і спорт виховують у студентів природну потребу в орга- нізації здорового способу життя – одного з параметрів цілісного гармонійного буття людини. Сформовано завдання кафедри фізичної культури в аспекті розвитку масового студентського спорту. Розглянуто правила, яким повинні слідувати заняття студентів фізкультурно-оздоровчою та спортивною діяльністю. Визначено, що одним із пріори- тетних напрямів у розвитку вищої освіти в галузі фізичної культури в контексті вдосконалення є гуманізація її змісту. Розроблено заходи щодо формування дієвої системи фізичного виховання, спорту та здоров’я студентської молоді. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13707 |
Розташовується у зібраннях: | Факультет фізичного виховання |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Поліщук Н. стаття.pdf | 331,62 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.