Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14917
Title: | Вітчизняний досвід формування інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів |
Authors: | Тітова, Любов Олександрівна |
Keywords: | інформаційно-цифрова компетентність інформаційно- комунікаційні технології гейміфікація технологія гейміфікації майбутній учитель професійна підготовка е-середовище |
Issue Date: | Oct-2022 |
Publisher: | Видавнича група «Наукові перспективи» |
Citation: | Тітова Л. Вітчизняний досвід формування інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів. Наука і техніка сьогодні. 2022. № 12(12). С. 168-177. URL: https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-12(12)-168-177. |
Series/Report no.: | УДК;378.017:004.9-047.22(477)]:378.018.8:373.5.011.3-051 |
Abstract: | Стрімкий розвиток інформаційного суспільства сприяє зміні традиційних форм, методів та засобів навчання на інноваційні. Через масштабну цифровізацію соціуму провідна роль надається саме тим освітнім інструментам, що базуються на використанні інформаційно-комунікаційних технологій в процесі підготовки здобувачів. Поряд з цим пандемією Covid-19 та повномасштабним військовим вторгненням росії на територію України, було зумовлено широке використання, здебільшого, дистанційної або змішаної форм навчання, що, в свою чергу, вимагає від педагогів володіння навичками роботи із засобами ІКТ, щонайменше сервісами для підтримки дистанційного навчання та відеотелефонії (Classroom, Moodle, Zoom, Google Meet, Webex Meet та інші). Все це є важливими чинниками, що демонструють необхідність формування інформаційно-цифрової компетентності майбутніх учителів у процесі їх професійної підготовки у закладах вищої освіти. У статті схарактеризовано різні підходи до формулювання поняття «інформаційно-цифрова компетентність» та «цифрова компетентність», розкриті у працях вітчизняних дослідників. Проаналізовано сутність поняття «інформаційно-цифрова компетентність вчителя закладу загальної середньої освіти», визначеного у професійному стандарті, затвердженому у 2020 році. При цьому, розглянуті праці дали змогу стверджувати, що, на даний момент, інформаційно-цифрова компетентність є однією із основних у підготовці сучасного висококваліфікованого вчителя, адже реалії сьогодення, коли глобальний процес інформатизації є незворотнім, вимагають від педагога впевненого володіння навичками роботи з комп’ютерною технікою. Зазначено, що серед основних шляхів формування інформаційно- цифрової компетентності вчені виділяють використання е-середовища закладу вищої освіти, вивчення дисциплін інформатичного циклу та використання інформаційно-комунікаційних технологій у професійній підготовці майбутнього вчителя, зокрема хмарних та мобільних технологій, технології гейміфікації та інших. Стаття є теоретичним підґрунтям наших подальших емпіричних досліджень. |
Description: | https://doi.org/10.52058/2786-6025-2022-12(12)-168-177 |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14917 |
Appears in Collections: | Факультет фізики, математики та інформатики |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Тітова ІЦК.pdf | 1,39 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.