Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15850
Title: Розвиток розумової активності дітей старшого дошкільного віку на заняттях із математики
Other Titles: Розвиток розумової активності дітей старшого дошкільного віку на заняттях із математики
Authors: Іщенко, Людмила Валентинівна
Журавко, Тетяна Валеріївна
Keywords: розвиток розумової активності
розумові дії
математичний розвиток
математичні здібності
логіко-математичний розвиток
старші дошкільники
сенсорно-пізнавальне середовище
Issue Date: 2023
Publisher: Перспективи та інновації науки.
Citation: Іщенко Л. В., Журавко Т. В. Розвиток розумової активності дітей старшого дошкільного віку на заняттях із математики. Перспективи та інновації науки. 2023. № 8(26). 2023. С. 136–145. http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/4463/4487
Abstract: У статті розкрито проблему розвитку розумової активності дітей старшого дошкільного віку на заняттях із математики. Установлено, що основними засобамирозвитку розумової активності виступають: зміст навчального матеріалу, що передбачає використання цікавої інформації, фактів, пов’язаних із розкриттям причин явищ, наявність нового у змісті матеріалу; форми організації; методи і прийоми навчання; методи контролю навчально-розумової діяльності, активне сенсорно-пізнавального середовище. Доведено, що створення сенсорно-пізнавального простору для дитини заснованого на розумінні та математичного змісту забезпечує реалізацію завдань із формування елементарних математичних уявлень дошкільників та сприяє розвитку їхньої розумової активності. З’ясовано, що розумова активність старших дошкільників проявляється якістю і кількістю математичних знань, глибиною, повнотою розуміння дитиною математичного матеріалу, бажанням займатися математикою, інтересом та енергійністю у пізнанні нового, розвитком практичних операцій і пошукових дій прагнення до вибору способів діяльності, здатністю до завершеності навчальних дій. Розумова діяльність на заняттях із математики активізується за умови застосування різних інноваційних методик, форм спільної діяльності; надання можливості для самостійної дитячої діяльності; використання різноманітного дидактичного матеріалу особистісно-орієнтованої взаємодії з дітьми, надання їм права вибору; підбору проблемних ситуацій, завдань, моделювання ситуацій, спрямованих на розв’язання математичного завдання. Комплексне використання практичних, проблемно-пошукових, розвивальних і дослідницьких навчальних завдань має дидактичний потенціал, необхідний для досягнення високого рівня розвитку розумової активності на заняттях із математики.
Description: http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/4463/4487
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15850
Appears in Collections:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Files in This Item:
File SizeFormat 
4463-Текст статті-4489-1-10-20230507.pdf396,79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.