Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16054
Назва: Викладання рідної історії в педагогічній спадщині Никифора Яковича Григоріїва (1883-1953 рр.).
Інші назви: Викладання рідної історії в педагогічній спадщині Никифора Яковича Григоріїва (1883-1953 рр.).
Автори: Моргай, Лілія Анатоіївна
Ключові слова: Никифор Якович Григоріїв
нація
навчання дітей рідній історії
національні аспекти виховання діте
методика викладання історії
українізація державності
Дата публікації: 11-лис-2023
Видавництво: Київ : Компринт
Бібліографічний опис: Моргай Л.А. Викладання рідної історії в педагогічній спадщині Никифора Яковича Григоріїва (1883-1953 рр.). Педагогічне краєзнавство крізь призму історико-культурних явищ та процесів в Україні : зб. матеріалів Всеукр. наук.-практ. конф. (Умань, 21 листоп. 2023 р.) / МОН України, Уманський держ. пед. ун-т імені Павла Тичини, Ф-т соц. та психологічної освіти, Каф. соц. пед. та соц. роботи ; [редкол.: О. О. Кравченко (голов. редкол.), Н. М. Коляда, Н. В. Левченко ; рец.: О. Б. Петренко, О. Л. Кірдан]. – Київ : Компринт, 2023. С. 113-116.
Короткий огляд (реферат): Никифор Якович Григоріїв – видатний педагог, історик і громадський діяч України. Своє бачення щодо навчання дітей рідній історії педагог виклав у таких працях як: «Про навчання дітей рідній історії (1917 р.) та «Історія України в народних думах та піснях (1918 р.)». Педагог наголошував: «Людина лиш тоді стає певним активним не мертвим членом нації, коли досконало знає, хто вона і з якого вона роду, коли дійсно знає його історичну долю, його колію в історичному житті, його продовжену національну вдачу, здібності, хист… знає й виразно відчуває ті прикмети, що відзначають його як окрему націю. Коли знає, що в того народу є вічною цінною, характерною і що тимчасово поверхневого. Коли розуміє, чому саме цей народ має такі-то риси національного обличчя, а не інакше; коли безпосередньо не тільки відчуває всіма фібрами душі, а й впевнено, щохвилини розуміє свою органічно- психологічну належність до своєї нації, а не до іншої». Нація – це спільність людей, що історично склалася, виникла на основі спільної мови, території, економічного життя і психічного складу, який проявляється у спільності культури. Значну увагу педагог приділив національному аспекті виховання дітей. На його погляд у дітях повинні плекати, розвивати не тільки любов до рідної нації, а і розумову свідомість своєї рідної нації, що зветься національними гордощами. Якщо не дотримуватись цієї позиції навчання, то діти виростуть каліками: «…щоб не було таких національних калік, ми повинні дітей своїх змалку виховувати з ясним і певним національним поглядом, ми морально зобов’язані подбати, щоб діти наші не були безбатченками і не блукали по чужих хатах, щоб на них не тикали пальцями, щоб вони знали – хто їх батьки і чиї вони діти» – стверджував Н. Я. Григоріїв
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16054
Розташовується у зібраннях:Факультет соціальної та психологічної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
тези Моргай Л.А..pdf467,66 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.