Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16069
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Медведєва, Марія Олександрівна | - |
dc.contributor.author | Ямковенко, Владислав Олександрович | - |
dc.date.accessioned | 2024-03-05T12:07:55Z | - |
dc.date.available | 2024-03-05T12:07:55Z | - |
dc.date.issued | 2024-02 | - |
dc.identifier.citation | Medvedieva M., Yamkovenko V. Overview of applications with AR and VR technologies in educational activities. Věda a perspektivy. 2024. № 2(33). P. 168–177. URL: https://doi.org/10.52058/2695-1592-2024-2(33)-168-177. | uk_UA |
dc.identifier.uri | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16069 | - |
dc.description | https://doi.org/10.52058/2695-1592-2024-2(33)-168-177. | uk_UA |
dc.description.abstract | The latest technologies, characterized by rapid development, penetrate all spheres of human life, including education. In the modern information society, where the development of technology is unrestrained, the idea of using immersive technologies, such as virtual, augmented, extended reality and others, is becoming increasingly relevant and promising. These technologies open up endless opportunities for modern education to create a more interesting, effective and accessible educational environment. The article notes that immersive technologies represent a huge innovative potential in educational activities. They make learning interesting, interactive, and individualized, helping to develop the skills necessary to succeed in the modern world. The most common applications are considered, including GeoGebra AR, AR Solar System, Anatomy Learning - 3D Anatomy, Google Arts & Culture, CleverBooks Geometry, MondlyAR, AR Intro programming video, Electric AR Circuits, Google Tilt Brush, Microsoft HoloLens, Blocksmith XR, VRMath2, Lecture VR, Labster. However, despite the potential benefits of these technologies, it is noted that there are several key problems that hinder their widespread use and implementation in the educational process. In particular, the high cost of equipment, the lack of qualified personnel to ensure the use of immersive technologies in the educational process, and the significant time and resource requirements. | uk_UA |
dc.publisher | Наукові перспективи | uk_UA |
dc.subject | immersive technologies | uk_UA |
dc.subject | organization of the educational process | uk_UA |
dc.subject | students | uk_UA |
dc.subject | augmented reality | uk_UA |
dc.subject | virtual reality | uk_UA |
dc.subject | mixed reality | uk_UA |
dc.subject | імерсивні технології | uk_UA |
dc.subject | організація освітнього процесу | uk_UA |
dc.subject | здобувачі освіти | uk_UA |
dc.subject | доповнена реальність | uk_UA |
dc.subject | віртуальна реальність | uk_UA |
dc.subject | змішана реальність | uk_UA |
dc.title | Overview of applications with AR and VR technologies in educational activities | uk_UA |
dc.title.alternative | Огляд застосунків з технологіями AR та VR в освітній діяльності | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Факультет фізики, математики та інформатики |
Файли цього матеріалу:
Файл | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|
стаття з Владом.pdf | 1,7 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.