Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16069
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМедведєва, Марія Олександрівна-
dc.contributor.authorЯмковенко, Владислав Олександрович-
dc.date.accessioned2024-03-05T12:07:55Z-
dc.date.available2024-03-05T12:07:55Z-
dc.date.issued2024-02-
dc.identifier.citationMedvedieva M., Yamkovenko V. Overview of applications with AR and VR technologies in educational activities. Věda a perspektivy. 2024. № 2(33). P. 168–177. URL: https://doi.org/10.52058/2695-1592-2024-2(33)-168-177.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16069-
dc.descriptionhttps://doi.org/10.52058/2695-1592-2024-2(33)-168-177.uk_UA
dc.description.abstractThe latest technologies, characterized by rapid development, penetrate all spheres of human life, including education. In the modern information society, where the development of technology is unrestrained, the idea of using immersive technologies, such as virtual, augmented, extended reality and others, is becoming increasingly relevant and promising. These technologies open up endless opportunities for modern education to create a more interesting, effective and accessible educational environment. The article notes that immersive technologies represent a huge innovative potential in educational activities. They make learning interesting, interactive, and individualized, helping to develop the skills necessary to succeed in the modern world. The most common applications are considered, including GeoGebra AR, AR Solar System, Anatomy Learning - 3D Anatomy, Google Arts & Culture, CleverBooks Geometry, MondlyAR, AR Intro programming video, Electric AR Circuits, Google Tilt Brush, Microsoft HoloLens, Blocksmith XR, VRMath2, Lecture VR, Labster. However, despite the potential benefits of these technologies, it is noted that there are several key problems that hinder their widespread use and implementation in the educational process. In particular, the high cost of equipment, the lack of qualified personnel to ensure the use of immersive technologies in the educational process, and the significant time and resource requirements.uk_UA
dc.publisherНаукові перспективиuk_UA
dc.subjectimmersive technologiesuk_UA
dc.subjectorganization of the educational processuk_UA
dc.subjectstudentsuk_UA
dc.subjectaugmented realityuk_UA
dc.subjectvirtual realityuk_UA
dc.subjectmixed realityuk_UA
dc.subjectімерсивні технологіїuk_UA
dc.subjectорганізація освітнього процесуuk_UA
dc.subjectздобувачі освітиuk_UA
dc.subjectдоповнена реальністьuk_UA
dc.subjectвіртуальна реальністьuk_UA
dc.subjectзмішана реальністьuk_UA
dc.titleOverview of applications with AR and VR technologies in educational activitiesuk_UA
dc.title.alternativeОгляд застосунків з технологіями AR та VR в освітній діяльностіuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет фізики, математики та інформатики

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
стаття з Владом.pdf1,7 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.