Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/5251
Title: ФОРМУВАННЯ ПАТРІОТИЗМУ В УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ЗАСОБАМИ УКРАЇНСЬКОГО ФОЛЬКЛОРУ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХІХ – ПЕРША ЧВЕРТЬ ХХ СТОЛІТТЯ)
Authors: Калабська, Віра Степанівна
Keywords: патріотизм
український фольклор
рецепції патріотизму
етнопатріотизм
імперський патріотизм
радянський патріотизм
українська сільська родина
дитячі часописи
підручники для початкової школи
Issue Date: 2013
Publisher: Видавничо-поліграфічний центр “Візаві”
Citation: Калабська В.С. Формування патріотизму в учнів початкових класів засобами українського фольклору (друга половина ХІХ - перша чверть ХХст.): автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.01 "Загальна педагогіка та історія педагогіки" / В.С.Калабська . - К., 2013. - 20 с.
Abstract: У дисертаційному дослідженні здійснено спробу цілісного історико-педагогічного аналізу проблеми формування патріотизму в учнів початкових класів засобами українського фольклору в другій половині ХІХ – першій чверті ХХ ст. На основі системного аналізу наукової літератури та історичних джерел розкрито суть концепту патріотизму. Досліджено рецепції патріотизму другої половини ХІХ – першої чверті ХХ ст. (імперська, національна, радянська). Висвітлено виховний потенціал українського фольклору патріотичного спрямування та визначено засоби, шляхи, форми і методи, що сприяють формуванню патріотизму. Особливу увагу приділено українській сільській родині кінця ХІХ – першій чверті ХХ ст. Оскільки саме вона була основним осередком патріотичного виховання дітей молодшого шкільного віку засобами фольклору. Здійснено аналіз дитячих часописів означеного періоду та виявлено в їхньому змісті фольклорний матеріал патріотичного спрямування. Здійснено аналіз творчого доробку українських педагогів і громадських діячів щодо використання виховного потенціалу української усної народної творчості у формуванні патріотизму в початковій школі в означений період. Виявлено зразки творів українського фольклору, що активно використовувалися у змісті підручників для початкової школи (друга половина ХІХ – перша чверть ХХ ст.) і сприяли формуванню патріотизму в учнів. На основі узагальнення історико-педагогічного досвіду другої половини ХІХ – першої чверті ХХ ст. обґрунтовано можливості використання творчої спадщини педагогів означеного періоду у процесі формування патріотизму в учнів початкових класів засобами фольклору на сучасному етапі.
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/5251
Appears in Collections:Факультет мистецтв

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kalabska_aft.PDF999,49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.