Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/6020
Title: Розвиток національних систем спеціальної освіти в другій половині XX століття
Authors: Малишевська, Ірина Анатоліївна
Keywords: діти з особливими освітніми потребами
нормалізація
інклюзія
інтеграція
мейнстрімінг
інклюзивна парадигма
Issue Date: 2016
Publisher: ФОП Жовтий О.О.
Citation: Малишевська І.А. Розвиток національних систем спеціальної освіти в другій половині XX століття / І.А.Малишевська // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / [гол.ред. : М.Т.Мартинюк]. - Умань : ФОП Жовтий О.О., 2016. - В.1. - С.189-195.
Series/Report no.: УДК 376;
Abstract: Стаття присвячена загальним тенденціям розвитку національних систем спеціальної освіти в другій половині XX століття. У новому соціокультурному контексті другої половини ХХ століття, основоположними характеристиками якого були економічне зростання і ліберально-демократичні зміни, пильна увага з боку різних держав і урядів приділялася проблемам освіти дітей з особливими потребами. В цей період відбувається удосконалення законодавчих основ спеціальної освіти, диференціація типів шкіл і видів навчання. Необхідно відмітити, що в ранніх ініціативах, спрямованих на забезпечення освіти для всіх, задоволення спеціальних (особливих) потреб розглядалося як символічний принцип. Сьогодення світової освітньої практики відзначається заміною терміну «інтеграція» поняттям «інклюзія», тобто переходом від системи, яка передбачає адаптацію дитини до вимог освіти, до адаптації самої системи до потреб дитини. Визнання пріоритету потреб, а не факту існування певних порушень у дітей з особливими освітніми потребами, закладають підвалини нової, інклюзивної парадигми сучасної освіти.
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/6020
Appears in Collections:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2016_Rozvytok.pdf451,91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.