Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/9085
Title: Використання інформаційно-комунікаційних технологій для забезпечення доступності і розвитку інклюзивної освіти
Authors: Бондаренко, Тетяна Володимирівна
Keywords: інклюзія
інформаційно-комунікаційні технології
інклюзивна освіта
учні з особливими освітніми потребами
інклюзивне навчання
ІКТ
Issue Date: 2018
Publisher: Institute of Information Technologies and Learning Tools of NAES of Ukraine
Citation: Бондаренко Т.В. Використання інформаційно-комунікаційних технологій для забезпечення доступності і розвитку інклюзивної освіти / Т. В. Бондаренко // Інформаційні технології і засоби навчання. - 2018. - Том 67. - № 5. - С. 31 - 43.
Series/Report no.: УДК 004:37-056;
Abstract: Інформаційно-комунікаційні технології у підтримці інклюзивної освіти – це один з ефективних інструментів розвитку, виховання і навчання учнів з особливими освітніми потребами. У статті розглянуто допоміжні апаратно-програмні засоби, використання яких компенсує деякі природні функції організму дитини. Описано можливості сучасних платформ Microsoft, Google, Facebook та Youtube, які дозволяють покращити виконання освітніх завдань через налаштування клавіш швидкого доступу, віртуальної клавіатури, функцій прогнозування слів, звукових сигналів або екранних індикаторів. Також висвітлено потенціал месенджерів, соціальних мереж та електронної пошти як найбільш сучасних і адаптованих комунікаторів для забезпечення навчально-виховних потреб школярів. Описано програми миттєвого обміну повідомленнями Viber і Facebook та виявлено, що це найбільш розповсюджені засоби комунікації в Україні, які у своєму арсеналі мають функцію голосового та відеодзвінка, а їх інтерфейс адаптований до максимального зчитування екрану, що дозволяє створити конструктивний діалог між учителями, батьками або учнями з особливими освітніми потребами. Використання ІКТ в інклюзивній освіті у дидактичних цілях представлено на практиці роботи сервісу LearningApps.org. Наведено приклади розробок завдань для дітей з легкою і помірною розумовою відсталістю, для тих учнів, які страждають на аутичні розлади, мають проблеми зі слуховим чи зоровим сприйняттям інформації. Організація освітнього процесу за допомогою запропонованого ресурсу дозволяє здійснювати корекційну роботу, під час якої активізується сприйняття, увага, покращується запам'ятовування, посилюється мотивація до навчальної діяльності у дітей з особливими освітніми потребами. Упровадження інформаційно-комунікаційних технологій в єдності трьох її аспектів: у компенсаційних, комунікаційних та дидактичних цілях дозволяє корегувати освітню програму й ефективно сприяти розвиткові школярів з урахуванням їхньої індивідуальності.
URI: http://dspace.udpu.edu.ua:8181/handle/6789/9085
Appears in Collections:Факультет фізики, математики та інформатики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ІКТ в інклюзії.doc279 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.