Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12565
Назва: Художня інтерпретація хореографічного фольклору
Інші назви: Artistic interpretation of folklore dance
Автори: Куценко, Сергій Володимирович
Ключові слова: хореографічний фольклор
фольклорний танець
танцювальна культура
художня обробка
принципи обробки
особливості художньої інтерпретації
Дата публікації: 2020
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Куценко С. В. Художня інтерпретація фольклорного танцю. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка / [редактори-упорядники М. Пантюк, А. Душний, І. Зимомря]. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2020. Вип. 27. Том 3. С. 15–19.
Серія/номер: УДК;793.31:781.68
DOI;https://doi.org/10.24919/2308-4863.3/27.203646
Короткий огляд (реферат): У статті досліджено проблему художньої обробки хореографічного фольклору в контексті збереження національної культури України. Охарактеризовано нинішнє підвищення вимог до сценічного втілення народного танцю. Автором окреслено роль та значення фольклорного танцю в сучасному суспільстві, трансформаційні процеси, що роблять його прийнятним для сцени. Розглянуто основні принципи сценічної обробки танцювального фольклору на фоні наукових розвідок провідних дослідників, фольклористів та хореографів. Визначено особливості художньої інтерпретації хореографічного фольклору. Однак, проблема потребує подальшого вивчення та осмислення у фокусі сучасних культурних та мистецьких тенденцій як результату пошуку нових методів розуміння народної танцювальної культури. На переконання автора, процес художньої інтерпретації фольклорного танцю відкриває перед хореографами спектр можливостей, покликаних якісно вдосконалювати сценічне хореографічне мистецтво, зокрема: поєднання традиційності і сучасності; синтезування характеру хореографічної лексики (народний танець, класичний танець, сучасний танець, гімнастика, акробатика); насичення режисури танцю новими художніми образами; втілення оригінальних ідей при створенні сценічного костюму, декорацій. Автор наголошує, що сучасне подання зовсім не означає відмову від традицій минулого на користь нових напрямків сучасного танцю, а передбачає надання нового подиху, стилю традиції на основі фольклорного матеріалу. Автор робить висновок, що широке залучення та творча інтерпретація зразків танцювального фольклору у процесі балетмейстерської діяльності призведе до створення оригінальних сценічних хореографічних композицій за умов дотримання певних художніх принципів та одночасного ведення активної пошукової і експериментальної діяльності з метою розвитку та збереження самобутнього мистецтва танцю, що відповідатиме сучасним установкам сьогоднішнього дня.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12565
ISSN: 2308-4855
2308-4863
Розташовується у зібраннях:Факультет мистецтв

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Khudozhnia_interpretatsiia.pdf325,87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.