Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12878
Title: ДО ПРОБЛЕМИ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ У ПРОЕКТУВАННІ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЛАСНОГО КОЛЕКТИВУ
Authors: Прищепа, Світлана Михайлівна
Keywords: освітній процес
школа
майбутні учителі
проектування
особистісна активність
учні
науково-методична підготовка
класний керівник
цілепокладання
діагностика
Issue Date: Jan-2020
Publisher: Запоріжжя : КПУ,
Citation: Прищепа С.М. До проблеми підготовки майбутніх учителів у проектуванні виховної діяльності класного колективу/ С.М.Прищепа // Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. Випуск 69. Т 3. 2020. С. 102-105.
Series/Report no.: УДК;378.018.8:373.5.011.3-051]:37.091.12
DOI;https://doi.org/10.32840/1992-5786.2020.69-3.20
Abstract: Метою статті є визначення специфіки науково-методичної підготовки до спеціально спроектованої виховної діяльності, обґрунтування форм, методів, засобів виховної діяльності, що є необхідні для майбутніх фахівців. У зв’язку з сучасною ситуацією (якість освіти навчального закладу, що впливає на його загальну оцінку в процесі ліцензування) сьогодні вчителі приділяють більше уваги організації навчального процесу. Проте, ми вважаємо, що пріоритетним напрямом діяльності школи має бути саме виховання. У статті обґрунтовано сутність поняття «педагогічне проектування». Визначено основні функції процесу проектування (виховна, організаторська, прогностична, комунікативна). Проаналізовано нормативні документи, що регламентують особливості надання якісної освіти. Вивчаючи проблему проектування виховної діяльності класного колективу, виділяємо етапи підготовки учителів: теоретичний (на даному етапі є важливим подання майбутнім педагогам основ проектування, його завдання та дії учителів на кожному з етапів), практичний (безпосереднє виконання завдань, що забезпечують успішне проектування), діяльнісно-творчий (розробка індивідуальних та групових проектів на різну тематику). Виділяємо види особистісної активності учня відповідно до його сфер життєдіяльності: фізична, соціальна, психічна, духовна. Визначаємо оптимальні шляхи здійснення проектування виховної діяльності: використання сучасних технологій навчання та виховання проектна технологія, інтерактивні технології, колективна творча праця, попередня комплексна діагностика учнівського класу. Ми вважаємо, що така підготовка стане хорошою основою для оптимального, наперед спроектованого виховного процесу класного колективу. Нами використовувалися такі методи – анкетування та аналіз шкільної документації, традиційні та інноваційні методи навчання (моделювання, аналіз виховних педагогічних ситуацій). В результаті дослідження виховний процес орієнтований на особистісно-орієнтований аспект роботи, майбутні фахівці набувають професійних умінь щодо основних етапів проектування виховної діяльності колективу.
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12878
Appears in Collections:Факультет соціальної та психологічної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Прищепа_стаття.pdf432,26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.