Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13337
Title: | Модель формування правової культури майбутніх учителів історії та правознавства у фаховій підготовці |
Authors: | Коваль, Дар'я Сергіївна |
Keywords: | Модель формування правової культури майбутні учителі історії та правознавства фахова підготовка |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Редакційно-видавничий центр Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди |
Citation: | Модель формування правової культури майбутніх учителів історії та правознавства у фаховій підготовці. Збірник наукових праць. Серія: Педагогіка та психологія. Харків, 2020. Вип. 63. С. 74–85. |
Abstract: | У статті показано шлях розроблення моделі формування правової культури майбутніх учителів історії та правознавства у фаховій підготовці, визначено її складові та їх взаємозв’язки. Розроблено модель формування правової культури майбутнього вчителя історії та правознавства структурно-функціональним описом через сукупність мети, методологічних основ, етапів формування, змісту фахової підготовки, застосування ефективних педагогічних технологій, що обумовлюють активну пізнавальну діяльність студентів, діагностичний інструментарій. Встановлено, що модель містить такі блоки: 1) методологічно-цільовий блок (мета, завдання, підходи, принципи); 2) змістово-процесуальний блок (етапи: мотиваційноінтеграційний, когнітивно-змістовий, діяльнісно-практичний; зміст: фахові дисципліни, а також форми, методи, технології), 3) діагностично-оцінний блок (діагностичний інструментарій, критерії, показники, рівні, результат). Значення правової культури громадян для нашої країни зумовлене перехідним періодом до демократичного суспільства, до правової держави, становленням ринкової економіки. В умовах модернізації права і правової освіти питання про формування правової культури майбутніх фахівців у будь-якій сфері професійної діяльності, їх правосвідомості, ціннісних орієнтацій набуває особливого значення. Одним з головних елементів правової держави є високий рівень правової культури і правосвідомості її громадян. Відсутність стабільності в економічному і політичному житті нашого суспільства призвела до підвищення правового нігілізму серед молоді. На сьогодні рівень правової свідомості студентів не відповідає потребам гармонійного розвитку особистості й вимогам суспільства. У зв’язку з цим формування високого рівня правової культури майбутніх учителів стає обов’язковою умовою їхньої професійно-педагогічної підготовки. Доведено, що пропонована модель як організація фахової підготовки, що має на меті формування правової культури майбутнього вчителя історії та правознавства, органічно вбудовується в освітній процес, має повне навчально-методичне забезпечення, реалізується через сукупність окремих форм, технологій, методів навчання, що відображається у всіх результатах освітньої діяльності. |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13337 |
ISSN: | 2313-2361 2312-2471 |
Appears in Collections: | Історичний факультет |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Model_formuvannia_pravovoi_kultury.pdf | 333,74 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.