Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13847
Title: Підготовка майбутніх вихователів до розвитку дослідницької активності дітей старшого дошкільного віку
Authors: Іщенко, Людмила Валентинівна
Дука, Тетяна Миколаївна
Keywords: активність
діяльність
пізнавальна активність
пошукова діяльність
дослідницька діяльність
дослідницька активність старших дошкільників
Issue Date: 2021
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Іщенко Л.В., Дука Т. М. Підготовка майбутніх вихователів до розвитку дослідницької активності дітей старшого дошкільного віку. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол.: А.В. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. Запоріжжя : КПУ, 2021. Вип. 77. Т. 1. С. 46–50.
Series/Report no.: УДК;378.018.8:373.2.011.3-051]: 37.015.3-053.4
Abstract: У статті розкрито проблему підготовки майбутніх вихователів до розвитку дослідницької актив- ності старших дошкільників, здійснено аналіз досліджень, визначено особливості розвитку дослід- ницької активності дошкільників, розкрито теоретичні підходи до розуміння поняття «дослідницька активність». Поняття «дослідницька активність» розглядаємо як стійке прагнення особистості дитини старшого дошкільного віку реалізувати за допомогою пошукової діяльності потребу в пізнанні об’єктів навколишнього світу та відкритті нових для неї знань. Звернено увагу майбутніх вихова- телів на структуру (прийняття пізнавального завдання; висування гіпотез отримання результатів; відбір способів і планування досягнення результатів; перевірка обраного способу висунутих припу- щень) та характерні особливості розвитку дослідницької діяльності в дошкільному дитинстві (у 5–6 років у дитини починає розвиватися вибірковість дослідницької активності, яка забезпечує постійну відкритість дитини до нового, яка виражається в пошуку невідповідностей і суперечностей). Компетентність педагога вбачаємо в успішності розв’язання взаємопов’язаних завдань: бачити дитину в освітньому процесі, створювати умови для успішного розвитку дослідницької активності, досягати освітніх цілей, ефективно взаємодіяти з дітьми та іншими суб’єктами освіти, органі- зовувати і використовувати розвивальне освітнє середовище. Підготовка майбутніх вихователів передбачає сформованість необхідних умінь і навичок, які необхідні для організації процесу розвитку дослідницької активності дошкільників. У руслі реалізації теоретичних засад підготовки майбутніх вихователів до розвитку дослідницької активності дошкільників у закладі дошкільної освіти прове- дено ділову гру «Роль предметно-розвивального середовища в розвитку дослідницької активності старших дошкільників». Забезпечення якості освітнього процесу з розвитку дослідницької актив- ності старших дошкільників передбачає необхідність підвищення теоретичної, практичної, органі- заційно-методичної підготовки майбутніх вихователів у закладі вищої освіти.
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13847
Appears in Collections:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Files in This Item:
File SizeFormat 
Іщенко, Дука.pdf255,15 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.