Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13847
Title: | Підготовка майбутніх вихователів до розвитку дослідницької активності дітей старшого дошкільного віку |
Authors: | Іщенко, Людмила Валентинівна Дука, Тетяна Миколаївна |
Keywords: | активність діяльність пізнавальна активність пошукова діяльність дослідницька діяльність дослідницька активність старших дошкільників |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Видавничий дім «Гельветика» |
Citation: | Іщенко Л.В., Дука Т. М. Підготовка майбутніх вихователів до розвитку дослідницької активності дітей старшого дошкільного віку. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. / [редкол.: А.В. Сущенко (голов. ред.) та ін.]. Запоріжжя : КПУ, 2021. Вип. 77. Т. 1. С. 46–50. |
Series/Report no.: | УДК;378.018.8:373.2.011.3-051]: 37.015.3-053.4 |
Abstract: | У статті розкрито проблему підготовки майбутніх вихователів до розвитку дослідницької актив- ності старших дошкільників, здійснено аналіз досліджень, визначено особливості розвитку дослід- ницької активності дошкільників, розкрито теоретичні підходи до розуміння поняття «дослідницька активність». Поняття «дослідницька активність» розглядаємо як стійке прагнення особистості дитини старшого дошкільного віку реалізувати за допомогою пошукової діяльності потребу в пізнанні об’єктів навколишнього світу та відкритті нових для неї знань. Звернено увагу майбутніх вихова- телів на структуру (прийняття пізнавального завдання; висування гіпотез отримання результатів; відбір способів і планування досягнення результатів; перевірка обраного способу висунутих припу- щень) та характерні особливості розвитку дослідницької діяльності в дошкільному дитинстві (у 5–6 років у дитини починає розвиватися вибірковість дослідницької активності, яка забезпечує постійну відкритість дитини до нового, яка виражається в пошуку невідповідностей і суперечностей). Компетентність педагога вбачаємо в успішності розв’язання взаємопов’язаних завдань: бачити дитину в освітньому процесі, створювати умови для успішного розвитку дослідницької активності, досягати освітніх цілей, ефективно взаємодіяти з дітьми та іншими суб’єктами освіти, органі- зовувати і використовувати розвивальне освітнє середовище. Підготовка майбутніх вихователів передбачає сформованість необхідних умінь і навичок, які необхідні для організації процесу розвитку дослідницької активності дошкільників. У руслі реалізації теоретичних засад підготовки майбутніх вихователів до розвитку дослідницької активності дошкільників у закладі дошкільної освіти прове- дено ділову гру «Роль предметно-розвивального середовища в розвитку дослідницької активності старших дошкільників». Забезпечення якості освітнього процесу з розвитку дослідницької актив- ності старших дошкільників передбачає необхідність підвищення теоретичної, практичної, органі- заційно-методичної підготовки майбутніх вихователів у закладі вищої освіти. |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13847 |
Appears in Collections: | Факультет дошкільної та спеціальної освіти |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Іщенко, Дука.pdf | 255,15 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.