Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13851
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКарнаух, Леся Петрівна-
dc.date.accessioned2021-09-20T08:19:18Z-
dc.date.available2021-09-20T08:19:18Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationКарнаух Л. П. Теоретичне обґрунтування та практична реалізація методики дослідження ґендерної соціалізованості дітей старшого дошкільного віку. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Випуск 2 (135). Одеса, 2021. С. 27–33.uk_UA
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13851-
dc.description.abstractАктуальність дослідження полягає в тому, що ґендерна соціалізація є важливим складником розвитку особистості, своєрідним їі процесом суспільної диференціації між статями під впливом освітнього процесу, культури, традицій суспільства. Мета дослідження – проаналізувати теоретичні засади ґендерного становлення особистості та обґрунтувати методику дослідження ґендерної соціалізованості дітей старшого дошкільного віку. В статті розкриті загальні тенденції психолого-педагогічних досліджень у руслі ґендерної проблематики за допомогою методів системно-структурного аналізу, порівняння, узагальнення, систематизації педагогічних, психологічних наукових джерел. У змісті статті проаналізовано ключові дефініції дослідження: «ґендер», «ґендерна ідентифікація», «ґендерна роль», «ґендерна соціалізація», розкрито специфіку процесу ґендерного становлення старших дошкільників в умовах взаємодії закладів дошкільної освіти і сім’ї. На основі теоретичного аналізу психолого-педагогічної літератури обґрунтовано діагностувальну методику, що визначає критерії та відповідні рівні ґендерної соціалізованості дітей старшого дошкільного віку: пізнавальний, емоційний, ціннісно-поведінковий. Кожен критерій включає групу якісних показників, які розкривають зміст і характеризують рівні ґендерної соціалізованості дітей старшого дошкільного віку. Використана діагностувальна методика дала можливість диференціювати рівні ґендерної соціалізованості дітей за достатнім, середнім і низьким рівнями. Результати дослідження дали змогу схарактеризувати ґендерну соціалізованість дітей старшого дошкільного віку як результат засвоєння ними уявлень про моральні норми ґендерних взаємостосунків, емоційно-ціннісне ставлення до них, сформованість ґендерної ідентичності, засвоєння моделей ґендерної поведінки, що реалізуються в процесі спілкування. Проблема, що досліджується відкриває перспективи для обґрунтування та апробації методики і педагогічних умов ефективної реалізації ґендерної соціалізації дітей дошкільного віку на формувальному етапі дослідження.uk_UA
dc.publisherДержавний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського»,uk_UA
dc.relation.ispartofseriesУДК;373.2.015.31:316.346.2]:001.891-
dc.subjectдітиuk_UA
dc.subjectґендерна соціалізаціяuk_UA
dc.subjectґендерна соціалізованістьuk_UA
dc.subjectметодикаuk_UA
dc.subjectкритеріїuk_UA
dc.subjectпоказникиuk_UA
dc.subjectрівніuk_UA
dc.titleТеоретичне обґрунтування та практична реалізація методики дослідження ґендерної соціалізованості дітей старшого дошкільного вікуuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
6.pdf314,44 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.