Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13851
Title: | Теоретичне обґрунтування та практична реалізація методики дослідження ґендерної соціалізованості дітей старшого дошкільного віку |
Authors: | Карнаух, Леся Петрівна |
Keywords: | діти ґендерна соціалізація ґендерна соціалізованість методика критерії показники рівні |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», |
Citation: | Карнаух Л. П. Теоретичне обґрунтування та практична реалізація методики дослідження ґендерної соціалізованості дітей старшого дошкільного віку. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Випуск 2 (135). Одеса, 2021. С. 27–33. |
Series/Report no.: | УДК;373.2.015.31:316.346.2]:001.891 |
Abstract: | Актуальність дослідження полягає в тому, що ґендерна соціалізація є важливим складником розвитку особистості, своєрідним їі процесом суспільної диференціації між статями під впливом освітнього процесу, культури, традицій суспільства. Мета дослідження – проаналізувати теоретичні засади ґендерного становлення особистості та обґрунтувати методику дослідження ґендерної соціалізованості дітей старшого дошкільного віку. В статті розкриті загальні тенденції психолого-педагогічних досліджень у руслі ґендерної проблематики за допомогою методів системно-структурного аналізу, порівняння, узагальнення, систематизації педагогічних, психологічних наукових джерел. У змісті статті проаналізовано ключові дефініції дослідження: «ґендер», «ґендерна ідентифікація», «ґендерна роль», «ґендерна соціалізація», розкрито специфіку процесу ґендерного становлення старших дошкільників в умовах взаємодії закладів дошкільної освіти і сім’ї. На основі теоретичного аналізу психолого-педагогічної літератури обґрунтовано діагностувальну методику, що визначає критерії та відповідні рівні ґендерної соціалізованості дітей старшого дошкільного віку: пізнавальний, емоційний, ціннісно-поведінковий. Кожен критерій включає групу якісних показників, які розкривають зміст і характеризують рівні ґендерної соціалізованості дітей старшого дошкільного віку. Використана діагностувальна методика дала можливість диференціювати рівні ґендерної соціалізованості дітей за достатнім, середнім і низьким рівнями. Результати дослідження дали змогу схарактеризувати ґендерну соціалізованість дітей старшого дошкільного віку як результат засвоєння ними уявлень про моральні норми ґендерних взаємостосунків, емоційно-ціннісне ставлення до них, сформованість ґендерної ідентичності, засвоєння моделей ґендерної поведінки, що реалізуються в процесі спілкування. Проблема, що досліджується відкриває перспективи для обґрунтування та апробації методики і педагогічних умов ефективної реалізації ґендерної соціалізації дітей дошкільного віку на формувальному етапі дослідження. |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/13851 |
Appears in Collections: | Факультет дошкільної та спеціальної освіти |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.