Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14197
Title: | ВІД МАРУСІ КАЙДАШИХИ ДО ІВЕТТИ ВЕРБИЦЬКОЇ: ТРАНСФОРМАЦІЯ ВЕРБАЛІЗАТОРІВ КОНЦЕПТУАЛЬНИХ РИС ЖІНКИ В УКРАЇНСЬКОМУ ХУДОЖНЬОМУ ДИСКУРСІ |
Authors: | Дуденко, Олена Володимирівна |
Keywords: | концепт ʽжінкаʼ; підконцепт ʽзовнішні характеристики жінкиʼ підконцепт ʽвнутрішні характеристики жінкиʼ підконцепт соціальні характеристики жінкиʼ; Маруся Кайдашиха, І. Нечуй-Левицький Іветта Вербицька, Люко Дашвар. |
Issue Date: | 30-Oct-2020 |
Publisher: | Хмельницький, Хмельницький національний університет |
Citation: | Дуденко О. В. Від Марусі Кайдашихи до Іветти Вербицької: трансформація вербалізаторів концептуальних рис жінки в українському художньому дискурсі. Актуальні проблеми філології та перекладознавства: зб. наук. праць. / гол. ред. І. Б. Царалунга. Вип. 19. Хмельницький, 2020. С. 73–81. |
Series/Report no.: | УДК;821.161.2.0-055.2 |
Abstract: | У статті проаналізовано вербалізатори концепту ʽжінкаʼ, використані І. Нечуєм-Левицьким для створення образу Марусі Кайдашихи (повість «Кайдашева сімʼя», 1878), а також письменницею Люко Дашвар для творення образу Іветти Вербицької (роман «Мати все», 2010). Розкрито засоби мовної репрезентації підконцептів ʽЗовнішні характеристики жінкиʼ, ʽВнутрішні характеристики жінкиʼ та ʽ Соціальні характеристики жінкиʼ у художньому дискурсі названих творів. Зроблено висновок, що за майже півтора століття концептуальні риси української жінки із сильним характером дещо змінилися, що позначилося і на їх вербалізаторах. Особливо це стосується внутрішніх та соціальних ознак: вона стала освіченою, вихованою, діяльною, цілеспрямованою, однак, навіть одружена, зазвичай позбавлена міцного чоловічого плеча. |
URI: | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14197 |
ISSN: | 2415-7929 |
Appears in Collections: | Факультет філології та журналістики |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
APFP-2020-N19-73-81.pdf | 534,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.