Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14272
Title: Проблема формування творчої особистості майбутнього вчителя початкової школи в закладі вищої освіти
Authors: Рябошапка, Ольга Володимирівна
Keywords: початкова школа
заклади вищої освіти
творча особистість
підготовка фахівців
педагогічна творчість
педагогічна майстерність
професіограма
якості педагога
Issue Date: 2020
Publisher: Київ : Видавничий дім «Гельветика»
Citation: 13. Рябошапка О. В. Проблема формування творчої особистості майбутнього вчителя початкової школи в закладі вищої освіти. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи. – Випуск 77 : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т імені М. П. Драгоманова. – Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2020. – С. 185–190.
Abstract: Стаття присвячена проблемі формування творчої особистості майбутнього вчителя початкової школи в закладі вищої освіти. Реформування змісту освіти вносить корективи в систему освіти і, зокрема, специфіку підготовки майбутніх освітян. Оскільки освітні зміни розпочалися з початкової ланки освіти, шляхом упровадження Нової української школи, відповідно, приділяти увагу варто підготовці фахівців із початкової освіти. Актуальність проблеми підтверджується на законодавчому рівні (Закон України «Про освіту», Концепція «Нова українська школа»), і зумовлюється потребою ринку праці. Проблема підготовки майбутніх педагогів розглядалась багатьма вітчизняними вченими з позицій вимог до педагога, формування його особистості та набуття професійних знань та досвіду. Провідна роль у формуванні майбутнього вчителя початкової школи покладена на заклади вищої освіти, де закладається фундамент для подальшого розвитку творчої особистості вчителя, який у майбутній професійній діяльності зможе сформувати творчу дитячу особистість. Важливим проявом творчої особистості вчителя початкової школи є педагогічна творчість, яка виступає критерієм його педагогічної майстерності та містить у собі сукупність модернізованих педагогічних методів та прийомів. Професійна майстерність характеризується не лише досвідом роботи, а й творчими здібностями, які розвиваються в майбутніх педагогів у закладах вищої освіти. Вища школа виділяє основні якості педагога, якими виступають: загальногромадянські та професійні риси; професійні компетентності, риси творчого педагога. У процесі навчання в закладі вищої освіти викладачі знайомлять студентів зі способами активізації пізнавальної діяльності та творчого мислення молодших школярів, формують уміння застосовувати сучасні педагогічні технології в освітньому процесі початкової школи. Заклад вищої освіти має не лише надати майбутньому педагогові знання, сформування уміння та навички, але й перетворити усю систему знань та умінь на професійні компетентності. Основними професійними рисами педагога вважаються соціально-моральна, професійно-педагогічна та пізнавальна спрямованість. Для ефективної підготовки майбутніх фахівців із початкової освіти варто застосовувати в освітньому процесі сучасні педагогічні технології.
Description: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.77.41
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14272
Appears in Collections:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Files in This Item:
File SizeFormat 
Рябошапка. Драгоманов.pdf319,38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.