Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14856
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorРевнюк, Наталія Іванівна-
dc.date.accessioned2022-11-01T11:14:03Z-
dc.date.available2022-11-01T11:14:03Z-
dc.date.issued2022-08-
dc.identifier.citationГригоренкоТ., Демченко І., Ревнюк Н. Orientation of higher education institutions on the enrichment of national-historical, cultural- educational traditions for the development of human capital. Věda a perspektivy. № 8 (15) 2022. Р. 70–79.uk_UA
dc.identifier.issn2695-1584 (Print)-
dc.identifier.issn2695-1592 (Online)-
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14856-
dc.descriptionhttp://perspectives.pp.ua/index.php/vp/article/view/2339uk_UA
dc.description.abstractArticle proposes theoretical and practical aspects of creating the educational environment in higher education institution as a factor of expanding national-historical, culturally educational traditions for receivers of higher education, characterizes and explains its developmental and educational potential, features of influence on an individual and student community, which facilitate their social development. It is proven that the educational environment of the institution, based on the integration of science, education and culture, facilitates student’s acquisition of the required competences throughout the entire education course in higher education institution and eventually facilitates the development of human capital of the state. We draw attention to the fact that modern students are the rightful and constructive partner in the governing of the state, influence its organization, content and results of educational activity. Students are not only the consumers of the educational service and university service staff, but also the active members of the university community. We explained the structure and directions of organization of work in higher education institutions in the context of development of national-historical, culturally educational traditions. Forms, methods of its realization and interaction among all subjects of educational process were defined. Explanation was also provided for the features of interaction between the administration and students’ union in the context of implementation of students’ rights as citizens of Ukraine, development of students’ creativity, activity, responsibility, shaping their skills of solving social, economic and culturally educational problems.uk_UA
dc.description.abstractУ статті представлено теоретичні та практичні аспекти створення освітнього середовища закладу вищої освіти як чинника збагачення національно-історичних, культурно-освітніх традицій у здобувачів вищої освіти, охарактеризовано та розкрито його розвивальний та виховний потенціал, особливості впливу на особистість та студентський колектив, які сприяють їхньому соціальному становленню. Доведено, що освітнє середовище закладу, побудоване на інтеграції науки, освіти та культури, забезпечує набуття здобувачами вищої освіти відповідних компетентностей упродовж усього періоду навчання у закладі вищої освіти та забезпечує у подальшому розвиток людського капіталу держави. Акцентовано увагу на тому, що сучасні студенти є повноправними та конструктивними партнерами в його управлінні, впливають на організацію, зміст та результати освітньої діяльності. Здобувач вищої освіти є не лише споживачем освітніх послуг та послуг сервісних служб університету, а й активним членом університетської спільноти. Розкрито структуру та напрями організації роботи в закладах вищої освіти у контексті збагачення національно-історичних, культурно-освітніх традицій. Визначено форми, методи її реалізації та взаємодії всіх суб’єктів освітнього процесу. Розкрито особливості взаємодії адміністрації та органів студентського самоврядування у контексті реалізації прав студентів як громадян України, розвитку їхньої творчості, активності, відповідальності, формування вміння вирішувати соціальні, економічні та культурноосвітні проблеми.uk_UA
dc.publisherVěda a perspektivyuk_UA
dc.relation.ispartofseriesDOI: https://doi.org/10.52058/2695-1592-2022-8(15)-70-79;-
dc.subjecteducational environmentuk_UA
dc.subjectnational-historical traditionsuk_UA
dc.subjecteducation recipientuk_UA
dc.subjectsocial skillsuk_UA
dc.subjectself-organizationuk_UA
dc.titleORIENTATION OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS ON THE ENRICHMENT OF NATIONAL-HISTORICAL, CULTURAL- EDUCATIONAL TRADITIONS FOR THE DEVELOPMENT OF HUMAN CAPITALuk_UA
dc.title.alternativeОРІЄНТАЦІЯ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ЗБАГАЧЕННЯ НАЦІОНАЛЬНО-ІСТОРИЧНИХ, КУЛЬТУРНО-ОСВІТНІХ ТРАДИЦІЙ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Інститут економіки та бізнес-освіти

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
Revniuk.pdf171,14 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.