Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14856
Title: ORIENTATION OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS ON THE ENRICHMENT OF NATIONAL-HISTORICAL, CULTURAL- EDUCATIONAL TRADITIONS FOR THE DEVELOPMENT OF HUMAN CAPITAL
Other Titles: ОРІЄНТАЦІЯ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ НА ЗБАГАЧЕННЯ НАЦІОНАЛЬНО-ІСТОРИЧНИХ, КУЛЬТУРНО-ОСВІТНІХ ТРАДИЦІЙ ДЛЯ РОЗВИТКУ ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУ
Authors: Ревнюк, Наталія Іванівна
Keywords: educational environment
national-historical traditions
education recipient
social skills
self-organization
Issue Date: Aug-2022
Publisher: Věda a perspektivy
Citation: ГригоренкоТ., Демченко І., Ревнюк Н. Orientation of higher education institutions on the enrichment of national-historical, cultural- educational traditions for the development of human capital. Věda a perspektivy. № 8 (15) 2022. Р. 70–79.
Series/Report no.: DOI: https://doi.org/10.52058/2695-1592-2022-8(15)-70-79;
Abstract: Article proposes theoretical and practical aspects of creating the educational environment in higher education institution as a factor of expanding national-historical, culturally educational traditions for receivers of higher education, characterizes and explains its developmental and educational potential, features of influence on an individual and student community, which facilitate their social development. It is proven that the educational environment of the institution, based on the integration of science, education and culture, facilitates student’s acquisition of the required competences throughout the entire education course in higher education institution and eventually facilitates the development of human capital of the state. We draw attention to the fact that modern students are the rightful and constructive partner in the governing of the state, influence its organization, content and results of educational activity. Students are not only the consumers of the educational service and university service staff, but also the active members of the university community. We explained the structure and directions of organization of work in higher education institutions in the context of development of national-historical, culturally educational traditions. Forms, methods of its realization and interaction among all subjects of educational process were defined. Explanation was also provided for the features of interaction between the administration and students’ union in the context of implementation of students’ rights as citizens of Ukraine, development of students’ creativity, activity, responsibility, shaping their skills of solving social, economic and culturally educational problems.
У статті представлено теоретичні та практичні аспекти створення освітнього середовища закладу вищої освіти як чинника збагачення національно-історичних, культурно-освітніх традицій у здобувачів вищої освіти, охарактеризовано та розкрито його розвивальний та виховний потенціал, особливості впливу на особистість та студентський колектив, які сприяють їхньому соціальному становленню. Доведено, що освітнє середовище закладу, побудоване на інтеграції науки, освіти та культури, забезпечує набуття здобувачами вищої освіти відповідних компетентностей упродовж усього періоду навчання у закладі вищої освіти та забезпечує у подальшому розвиток людського капіталу держави. Акцентовано увагу на тому, що сучасні студенти є повноправними та конструктивними партнерами в його управлінні, впливають на організацію, зміст та результати освітньої діяльності. Здобувач вищої освіти є не лише споживачем освітніх послуг та послуг сервісних служб університету, а й активним членом університетської спільноти. Розкрито структуру та напрями організації роботи в закладах вищої освіти у контексті збагачення національно-історичних, культурно-освітніх традицій. Визначено форми, методи її реалізації та взаємодії всіх суб’єктів освітнього процесу. Розкрито особливості взаємодії адміністрації та органів студентського самоврядування у контексті реалізації прав студентів як громадян України, розвитку їхньої творчості, активності, відповідальності, формування вміння вирішувати соціальні, економічні та культурноосвітні проблеми.
Description: http://perspectives.pp.ua/index.php/vp/article/view/2339
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/14856
ISSN: 2695-1584 (Print)
2695-1592 (Online)
Appears in Collections:Інститут економіки та бізнес-освіти

Files in This Item:
File SizeFormat 
Revniuk.pdf171,14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.