Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15346
Назва: | Розвиток критичного мислення у дітей молодшого шкільного віку мовно-літературної освітньої галузі засобами інноваційних технологій |
Автори: | Дука, Тетяна Миколаївна |
Ключові слова: | критичне мислення діти молодшого шкільного віку інноваційні технології технології |
Дата публікації: | 2022 |
Видавництво: | Acta Paedagogica Volynienses. |
Бібліографічний опис: | Дука Т. М. Розвиток критичного мислення у дітей молодшого шкільного віку мовно-літературної освітньої галузі засобами інноваційних технологій. Acta Paedagogica Volynienses. (4). 2022. С. 9–15. |
Короткий огляд (реферат): | У статті з’ясовано, що критичне мислення є однією з ключових компетентностей та відображає всі головні закономірності дефініції «мислення». Визначено, що формування особистості, яка зуміє реалізувати це немож-ливе без розвитку в неї критичного мислення з дитячих років. Встановлено, що основними ознаками критичного мислення та їх вияв у реальній життєдіяльності людини, зокрема, здатність людини самостійно аналізувати інформацію, визначати її сутність, порівнювати з іншою інформацією і робити власні висновки; вміння бачи-ти помилки або логічні порушення в аргументації партнерів та в інших джерелах інформації. Узагальнено, що сучасні діти мають бути здатними сприймати фактичний матеріал, ретельно і критично аналізувати його, доповнювати власними дослідженнями, знаходити причинно-наслідкові зв’язки, синтезувати власні тверджен-ня, тобто коли діти вчаться мислити критично, вони вчаться оцінювати результати своїх мислительних про-цесів – наскільки правильне прийняте нами рішення чи наскільки вдало справились із поставленим завданням, адже нині розвиток сучасної дитини здійснюється з урахуванням компетентнісного підходу, у відповідності до діючої нормативної бази. Зокрема, обґрунтовано, що використання технології з розвитку критичного мислення сприяє ефективнішому засвоєнню знань, адже інтерактивність методики спрямована не на запам’ятовування, а на вдумливий процес пізнання, на постановку проблеми та пошуки її вирішення. Встановлено, що серед освіт-ніх завдань першочерговим є формування свідомої особистості, її інтелектуального розвитку, інтелектуальної сприйнятливості (здатності до засвоєння нової інформації; інтелектуальної рухливості, гнучкості мислення, які в сучасному світі) є суттєвою умовою відносно безболісної адаптації особистості до життєвих обставин, що постійно змінюються. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15346 |
Розташовується у зібраннях: | Факультет дошкільної та спеціальної освіти |
Файли цього матеріалу:
Файл | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|
829-Текст статті-1561-1-10-20221223.pdf | 340,98 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.