Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15466
Назва: | TEACHER'S FACILITATING OF THE STUDENTS' LEARNING AUTONOMY DURING THE WAR VIA VIDEO AIDS: A CASE STUDY OF THE ENGLISH METHODOLOGY TEACHING |
Інші назви: | Сприяння викладача начальній автономності студентів під час війни засобами відео матеріалів: приклад викладання методики навчання англійської мови |
Автори: | Колісніченко, Ангеліна Іванівна |
Ключові слова: | video aids asynchronous learning martial law war online mode learner autonomous delayed interaction |
Дата публікації: | вер-2022 |
Видавництво: | Mezinárodní Ekonomický Institut s.r.o. , Česká republika |
Бібліографічний опис: | Kolisnichenko, A. Teacher's Facilitating of the Students' Learning Autonomy During the War via Video Aids: A Case Study of the English Methodology Teaching. Věda a perspektivy. Praha, 2022. № 9(16). 100‒109. |
Серія/номер: | DOI;10.52058/2695-1592-2022-9(16)-100-109 |
Короткий огляд (реферат): | Abstract. This article aims to cover the teacher's role as a guide and facilitator for students’ learning autonomy development by using video aids. The resources and tools for creating and sharing such aids are described. The methodology includes the research method of a case study to investigate the benefits of video aids usage for teaching English Methodology teaching course during martial law. Investigating this issue, the author used a survey as the main research method which was suggested to students for quantitative and qualitative analysis. The analysis of the respondents’ answers and experience with the video aids use during the war made it possible to answer the research question if this technology is useful and worth implementing in the educational process. The results of the research showed that video aids are helpful and have a number of benefits but they cannot replace live online or traditional offline lessons. The main problem that was defined by students is a lack of communication between students and the teacher. But video aids are very important if such communication is impossible because of war or any other extraordinary reasons. |
Опис: | https://doi.org/10.52058/2695-1592-2022-9(16)-100-109 |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15466 |
ISSN: | 2695-1584 2695-1592 |
Розташовується у зібраннях: | Факультет іноземних мов |
Файли цього матеріалу:
Файл | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|
Наукові перспективи_2022_репозитарій.pdf | 670,51 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.