Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15786
Назва: Формування професійної компетентності майбутніх вихователів в умовах формальної освіти
Автори: Мельникова, Ольга Миколаївна
Кривда, Валентина Савівна
Ключові слова: Компетентність
Професійна компетентність
Майбутні вихователі
Діти дошкільного віку
Дата публікації: 13-сер-2023
Видавництво: Вісник науки та освіти
Бібліографічний опис: Мельникова О.М., Кривда В.С. Формування професійної компетентності майбутніх вихователів в умовах формальної освіти. Вісник науки та освіти. 2023, № 7(13). С. 631-642
Серія/номер: УДК;378.017:331.54-047.22]:[378.018.8:373.2.011.3-051](045)
Короткий огляд (реферат): У статті розкрито специфіку формування професійної компетентності у майбутніх вихователів у контексті формальної освіти. Метою наукової розвідки є розкриття специфіки формування професійної компетентності у майбутніх вихователів у контексті формальної освіти та здійснення теоретичного аналізу поняття «професійна компетентність». Проаналізовано сутність понять «професійна компетентність», професійна компетентність вихователів дітей дошкільного віку». На основі сучасного аналізу наукових досліджень з’ясовано, що поняття «професійна компетентність» – це сукупність знань, вмінь, навичок, досвіду та особистісних якостей, що дозволяють людині ефективно виконувати свої професійні обов’язки. Виокремлено основні компоненти компетентності педагога: здатність до роботи в команді, використання інноваційних технологій, відповідальної роботи з дітьми та їх батьками тощо. Доведено, що професійна компетентність вихователя дітей дошкільного віку – це складна система, яка включає в себе фахові знання, уміння, навички та особистісні якості: толерантність, відповідальність за дітей та їхню безпеку, креативність та інноваційність, уміння співпрацювати, стресостійкість, професійний саморозвиток. Визначено, що професійна компетентність сучасного вихователя передбачає знання та розуміння сучасних підходів до виховання та навчання дітей дошкільного віку, серед яких: інклюзивна освіта, особистісно-орієнтований підхід, ігровий метод, володіння навичками педагогічної діагностики та оцінки рівня розвитку дитини, вміння працювати з різними групами дітей, готовність до самовдосконалення та професійного розвитку, використання сучасних технологій та інструментів тощо. З’ясовано, що професійна компетентність майбутніх вихователів дітей дошкільного віку формується в процесі формального навчання у закладі вищої освіти, що дозволить їм ефективно та компетентно здійснювати свої професійні обов’язки. Доведено, що формування професійної компетентності майбутніх вихователів дітей дошкільного віку в умовах формальної освіти передбачає комплекс заходів, що включають теоретико-практичну підготовку, розвиток професійних навичок, самостійну роботу
Опис: http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/5746
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15786
ISSN: 2786-6165
Розташовується у зібраннях:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
6. Мельникова, Кривда Форм проф компет (Б).pdf482,79 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.