Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15816
Title: Розвиток емпатії у дітей засобами художньої літератури
Other Titles: Розвиток емпатії у дітей засобами художньої літератури
Authors: Дука, Тетяна Миколаївна
Keywords: емоційна сфера
емпатія
діти дошкільного та молодшого шкільного віку
художня література
казка
Issue Date: 2023
Publisher: Наукові інновації та передові технології
Citation: Дука Т. М. Розвиток емпатії у дітей засобами художньої літератури Наукові інновації та передові технології № 4(18). 2023. С. 411–423. http://perspectives.pp.ua/index.php/nauka/article/view/4298/4321
Series/Report no.: УДК;373.24
Abstract: У статті з’ясовано, що емпатія – це розглядання ситуації з погляду співрозмовника, розуміння його емоційного стану, здатність емоційно реагувати на неблагополуччя іншої людини, прагнення полегшити або поділити її стан. Визначено, що моральна вихованість неминуче орієнтується на здатність людини співпереживати, співчувати, сприяти іншій людині. Як обов’язкова вимога до виховання моральних стосунків дітей розглядається розвиток їх соціальної орієнтації, емпатії. З’ясовано, що емпатія, є найважливішим чинником формування допомагаючої поведінки.Встановлено, що емпатійність виявляється у терпимості до вираження емоцій іншими людьми; намаганні зрозуміти внутрішній світ співрозмовника; готовності адаптувати своє сприймання конкретної ситуації до сприймання її іншою людиною для кращого розуміння того, що знею відбувається. Узагальнено, що виховання через художню літературу призводить до значних змін емоцій, почуттів дитини, що сприяє виникненню в дитини живого відгуку на різні події життя, перебудовує її суб’єктивний світ.Зокрема, обґрунтовано, що казка, є тим прекрасним інструментом, який може оживити емоції та почуття дітей. У старшомудошкільному віці є потреба в емпатичному відчутті через бурхливий розвиток комунікативних взаємин. Саме через казку можна впливати на почуттєву сферу і давати дітям необхідні надбання та навички. Встановлено, що з п’яти років у дітей починається інтенсивний розвиток почуттєвої сфери і саме казка, є тим прекрасним інструментом, який може оживити їхні емоції та почуття. У старшому дошкільномувіці є потреба в емпатичному відчутті через бурхливий розвиток комунікативних взаємин. Саме через казку можна впливати на почуттєву сферу і давати дітям ті надбання та навички, у яких є потреба, проте ще нема фізіологічної та вікової готовності.
Description: http://perspectives.pp.ua/index.php/nauka/article/view/4298/4321
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15816
Appears in Collections:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Files in This Item:
File SizeFormat 
4298-Текст статті-4322-1-10-20230415.pdf252,34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.