Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15829
Title: Праця дорослих як засіб ознайомлення дітей з суспільною дійсністю
Authors: Трофаїла, Наталія Дмитрівна
Keywords: діти дошкільного віку
трудове виховання
праця
уявлення про професії
Issue Date: 2023
Publisher: Věda a perspektivy
Citation: Трофаїла Н. Д. Праця дорослих як засіб ознайомлення дітей з суспільною дійсністю. Věda a perspektivy. №7(26). 2023. С. 141–150. http://perspectives.pp.ua/index.php/vp/article/view/5550/5581
Abstract: У статті розглядається проблема формування у дошкільників уявлень про різноманіття професій. Розглядаються погляди вітчизняних та зарубіжних дослідників на теоретико-практичні аспекти формування уявлень дітей про світ професій.Представлено змістголовних складових, які безпосередньо впливають на вибір тієї або іншої професії: позиція батьків, позиція друзів, особисті професійні плани, здібності, ступінь домагань на суспільне визнання, яка професія породжує більший інтерес, і яка професія найбільше знайома дітям, схильності.Визначено, що у закладі дошкільної освіти трудове виховання реалізується за такими напрямами: ознайомлення дітей із працею дорослих, формування інтересу й поваги до неї; організація безпосередньої трудової діяльності дітей. Основним завданням трудового виховання дітей дошкільного віку є формування стійкого переконання, що праця є життєвою необхідністю людини, а її результат – цінністю. Важливою умовою формування елементарних професійних уявлень дітей окреслено створення відповідного предметно-ігрового середовища. З’ясовано, що ефективність роботи з дітьми залежить від емоційної насиченості, особистої значущості використаного матеріалу для дошкільників, зв’язку отриманої інформації з реальним життям, різноманітності використаних дорослими форм та методів навчання, а також дотримання критеріїв: доступності, цілеспрямованості та систематичності в роботі. Показниками сформованості у дітей уявлень про світ професій дорослих виступають: наявність знань про світ професій; орієнтація в атрибутах, засобах та предметах праці представників різних професій; розуміння кваліфікаційних якостей фахівців різного професійного середовища; набуття таких особистісних якостей, як: повага до прав дорослих та результатів їхньої трудової діяльності, бажання долучатися до праці дорослих, дисциплінованість, відповідальність за результат власної праці.
Description: http://perspectives.pp.ua/index.php/vp/article/view/5550/5581
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/15829
Appears in Collections:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Files in This Item:
File SizeFormat 
5550-Текст статті-5583-1-10-20230726.pdf341,88 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.