Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16232
Назва: МУЗИЧНО-ОБРАЗНА СЕМАНТИКА ХОРОВОГО ТВОРУ С. ВОРОБКЕВИЧА НА СЛОВА Т. ШЕВЧЕНКА «ОГНІ ГОРЯТЬ»
Автори: Козій, Ольга Михайлівна
Ключові слова: семантика, музично-образна семантика, композитор, художній образ, хоровий твір
Дата публікації: 1-кві-2024
Видавництво: Видавничий дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Козій О.М. Музично-образна семантика хорового твору С. Воробкевича на слова Т. Шевченка «Огні горять». Слобожанські мистецькі студії: Видавничий дім «Гельветика», 2024. Вип. 1, С. 56-59.
Серія/номер: УДК;78.071.2Вор:781](045)
Короткий огляд (реферат): У статті наголошується на значній ролі буковинського композитора Сидора Воробкевича у розвитку національної культури та мистецтва. Недостатня кількість досліджень творчості композитора та відсутність аналізу хорового твору «Огні горять» спонукали автора до вибору означеної теми. Метою статті є аналіз музично-образної семантики у хоровому творі «Огні Горять». Автор досліджує музично-образну семантику чоловічого хору композитора, уточнює дефініції «семантика» та «семіотика», детально аналізує форму твору, ладо-тональний план, мелодичну побудову, гармонічну мову, хорову фактуру, динамічний план та інші засоби музично-образної виразності. Акцентується увага на тому, що семантиці слова, починаючи із заголовку вірша, підпорядковується музично-образна семантика мислення композитора, яка спрямована на осягнення та втілення філософії думки поета. Музично-образна семантика твору визначається не лише концептуальними значеннями смислів структур, але й утворює цілісну систему інтерпретації та сприймання художніх образів у творах. Проведений у нашому дослідженні аналіз одного з найяскравіших творів митця, «Огні горять», дає підстави стверджувати про наявність складної музично-образної семантики у художньому задумі твору, котра розділяється на декілька сюжетних ліній. Одна змальовує молодих людей, очі яких сповнені радості та надії (кульмінаційним моментом у розвитку першого образу є другий розділ, в якому композитор звертається до реальної картини свята і гуляння), в іншій сюжетній лінії композитор використовує певний ладо-інтонаційний комплекс, що передає драматизм та трагічність думок головного героя про швидкоплинність часу. У висновках автор стверджує, що в результаті дослідження виявлено надзвичайну виразність музично-образної семантики композитора та нерозривну єдність з авторською думкою поета.
Опис: https://journals.spu.sumy.ua/index.php/art/issue/view/19
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16232
ISSN: ISSN 2786-8222 (online)
Розташовується у зібраннях:Факультет мистецтв



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.