Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16313
Title: Конфліктологічна компетентність як умова успішної професійної діяльності педагога.
Other Titles: Конфліктологічна компетентність як умова успішної професійної діяльності педагога.
Authors: Стеценко, Надія Миколаївна
Keywords: компетентність педагога
конфліктологічна компетентність
конфліктологія
конфліктні ситуаці
тренінги
міжособистісні взаємовідносини
Issue Date: 10-Sep-2023
Publisher: Видавнича група «Наукові перспективи»
Citation: Стеценко Н. М. Конфліктологічна компетентність як умова успішної професійної діяльності педагога. Вісник науки та освіти. 2023. № 8(14). С. 792-806.
Abstract: Однією з ключових характеристик педагога є його компетентність, що проявляється в здатності адаптуватися до незвичайних ситуацій, що виникають у процесі його професійної діяльності. В таких моментах педагог має бути готовим до самостійного прийняття рішень, виявляти мобільність, динамічність і конструктивність. Підготовка висококваліфікованих та конкурентоздатних фахівців є головною метою закладів вищої освіти, в першу чергу учителів. Майбутні педагоги повинні бути здатними не лише представити себе належним чином, але й ефективно вирішувати складні конфліктні ситуації, що виникають у різних сферах життя. Таким чином, конфліктологічна компетентність, що становить невід'ємну частину професійно-педагогічної майстерності педагога, набуває особливого значення. Необхідність формування конфліктологічної компетентності майбутніх педагогів набуває ще більшої актуальності в умовах широкомасштабної та окупаційної війни з російською федерацією. Окупанти руйнують наші міста та вбивають цивільних жителів. Військова агресія наближає все більшу економічну та культурну кризу, підвищує міжособистісні конфлікти та різкі протистояння, які утворюються у різних сферах життя суспільства. У роботі уточнено понятійно-термінологічний апарат дослідження та розглянуто зміст ключового поняття – «конфліктологічна компетентність», який вказує на здатність фахівця усвідомлювати й аналізувати, а також прогнозувати потенційні конфліктні ситуації, маючи при цьому відповідну систему знань та умінь. Нами визначено основні шляхи удосконалення процесу формування конфліктологічної компетентності майбутніх педагогів, визначено умови розв’язання міжособистісних конфліктів майбутньому педагогу та запропоновано завдання для проведення тренінгів, спрямованих на формування конфліктологічної компетентності.
Description: DOI: https://doi.org/10.52058/2786-6165-2023-8(14)-792-806
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16313
ISSN: УДК 37.013.2-005.336.2]:159.964.21(045)
Appears in Collections:Факультет соціальної та психологічної освіти

Files in This Item:
File SizeFormat 
Conflictological_competence.pdf528,29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.