Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16328
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorТерещук, Сергій Іванович-
dc.date.accessioned2024-04-24T12:50:16Z-
dc.date.available2024-04-24T12:50:16Z-
dc.date.issued2023-10-31-
dc.identifier.citationТерещук С. І. (2023). ЛОГІКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ЗМІСТУ ФІЗИЧНИХ ПОНЯТЬ В КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ НАУКОВОЇ КАРТИНИ СВІТУ У ПРОФІЛЬНИХ КЛАСАХ З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ ФІЗИКИ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (2(10), 121–131. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(10).2023.290580uk_UA
dc.identifier.issn2706-6258-
dc.identifier.urihttps://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16328-
dc.descriptionhttps://doi.org/10.31499/2706-6258.2(10).2023.290580uk_UA
dc.description.abstractУ статті здійснено аналіз понять «маса», «маса спокою», «релятивістська маса» «енергія» та розглянуто їх змістове наповнення відповідно до сучасних наукових уявлень. Проведено аналіз вказаних понять у підручниках фізики та відповідність їх сучасним науковим теоріям ‒ спеціальної теорії відносності та квантової теорії. На підставі проведеного аналізу наукової літератури, показано, що згідно з формалізмом Мінковського маса є скалярною величиною, яка залежить від 4-вектора імпульсу, а тому не залежить від вибору системи відліку. Введення поняття релятивістської маси та функціонального звʼязку маси та швидкості є невиправданим. У методиці навчання фізики необхідно враховувати вказані особливості, оскільки у підручниках зустрічається неправильний або неточний виклад понять «маса спокою», «енергія спокою», «повна енергія» та звʼязок енергії спокою із швидкістю світла у вакуумі. Вказані поняття відіграють важливу роль при формуванні наукової картини світу в учнів ліцеїв. Ключові слова: наукова картина світу; спеціальна теорія відносності; квантова теорія; маса; енергія; імпульс; маса спокою; енергія спокою; релятивістська маса.uk_UA
dc.publisherУманський державний педагогічний університет імені Павла Тичиниuk_UA
dc.subjectнаукова картина світуuk_UA
dc.subjectспеціальна теорія відносностіuk_UA
dc.subjectквантова теоріяuk_UA
dc.subjectмасаuk_UA
dc.subjectенергіяuk_UA
dc.subjectімпульсuk_UA
dc.subjectмаса спокоюuk_UA
dc.subjectенергія спокоюuk_UA
dc.subjectрелятивістська масаuk_UA
dc.titleЛогіко-методологічний аналіз змісту фізичних понять в контексті формування наукової картини світу у профільних класах з поглибленим вивчення фізикиuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Факультет фізики, математики та інформатики

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
Терещук_Логіко_методологічний_аналіз.pdf434,23 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.