Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16328
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Терещук, Сергій Іванович | - |
dc.date.accessioned | 2024-04-24T12:50:16Z | - |
dc.date.available | 2024-04-24T12:50:16Z | - |
dc.date.issued | 2023-10-31 | - |
dc.identifier.citation | Терещук С. І. (2023). ЛОГІКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АНАЛІЗ ЗМІСТУ ФІЗИЧНИХ ПОНЯТЬ В КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ НАУКОВОЇ КАРТИНИ СВІТУ У ПРОФІЛЬНИХ КЛАСАХ З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ ФІЗИКИ. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, (2(10), 121–131. https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(10).2023.290580 | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2706-6258 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16328 | - |
dc.description | https://doi.org/10.31499/2706-6258.2(10).2023.290580 | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті здійснено аналіз понять «маса», «маса спокою», «релятивістська маса» «енергія» та розглянуто їх змістове наповнення відповідно до сучасних наукових уявлень. Проведено аналіз вказаних понять у підручниках фізики та відповідність їх сучасним науковим теоріям ‒ спеціальної теорії відносності та квантової теорії. На підставі проведеного аналізу наукової літератури, показано, що згідно з формалізмом Мінковського маса є скалярною величиною, яка залежить від 4-вектора імпульсу, а тому не залежить від вибору системи відліку. Введення поняття релятивістської маси та функціонального звʼязку маси та швидкості є невиправданим. У методиці навчання фізики необхідно враховувати вказані особливості, оскільки у підручниках зустрічається неправильний або неточний виклад понять «маса спокою», «енергія спокою», «повна енергія» та звʼязок енергії спокою із швидкістю світла у вакуумі. Вказані поняття відіграють важливу роль при формуванні наукової картини світу в учнів ліцеїв. Ключові слова: наукова картина світу; спеціальна теорія відносності; квантова теорія; маса; енергія; імпульс; маса спокою; енергія спокою; релятивістська маса. | uk_UA |
dc.publisher | Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини | uk_UA |
dc.subject | наукова картина світу | uk_UA |
dc.subject | спеціальна теорія відносності | uk_UA |
dc.subject | квантова теорія | uk_UA |
dc.subject | маса | uk_UA |
dc.subject | енергія | uk_UA |
dc.subject | імпульс | uk_UA |
dc.subject | маса спокою | uk_UA |
dc.subject | енергія спокою | uk_UA |
dc.subject | релятивістська маса | uk_UA |
dc.title | Логіко-методологічний аналіз змісту фізичних понять в контексті формування наукової картини світу у профільних класах з поглибленим вивчення фізики | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Факультет фізики, математики та інформатики |
Файли цього матеріалу:
Файл | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|
Терещук_Логіко_методологічний_аналіз.pdf | 434,23 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.