Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16424
Title: Теоретичні основи навчання читанню дітей дошкільного віку із порушенням мовлення
Other Titles: Теоретичні основи навчання читанню дітей дошкільного віку із порушенням мовлення
Authors: Цибулько, Анна Олександрівна
Keywords: Корекційна педагогіка
навчання читанню
діти дошкільного віку
порушення мовлення
Issue Date: 31-Jan-2023
Publisher: Видавничий дім «Гельветика»
Citation: Цибулько А. О. Теоретичні основи навчання читанню дітей дошкільного віку із порушенням мовлення. Інноваційна педагогіка. 2023. Вип. 55. Т. 3. С. 90–93.
Abstract: Стаття присвячена теоретичному аспекту навчання читанню дітей дошкільного віку із порушеннями мовленнєвого розвитку. Зокрема, розглядається вплив порушень мовленнєвого розвитку на успішність оволодіння дитиною грамотою, а саме засвоєння навички читання. Висвітлюються основні передумови, що необхідні для формування навички читання у дітей із порушеннями мовлення: формування базових пізнавальних процесів, уваги, смислового сприймання, вербально-логічного мислення, зорової та слухової пам’яті; з боку мовлення – сформованість усіх сторін мовлення (лексичної, граматичної, фонетико-фонематичної та зв’язного мовлення). Наголошується на важливості опанування дитиною звукової сторони слова, як важливому попередньому етапі оволодіння читанням. Матеріали статті виявляють як досягнення у методиці навчання дітей читання, так і проблемні питання. Поставлено питання чинників, які зумовлюють труднощі під час опанування дітьми навички читання, до яких віднесено нестійкість уваги, складності переключення, недостатність розвитку словесно-логічного мислення, недостатню спостережливість щодо мовленнєвих явищ, труднощі у запам'ятовуванні словесного матеріалу, самоконтролю та довільності у спілкуванні. Особлива увага зосереджена на важливості розвитку фонематичного слуху та фонематичного сприйняття, що мають першочергове значення у оволодінні навичками читання. Охарактеризовано поняття фонематичного сприйняття та розглянуто процес його формування у онтогенезі. Значна роль у формуванні готовності дитини до опанування читання у статті відводиться розвитку аналітико – синтетичної діяльності тобто умінь аналізу, порівняння, синтезу та узагальнення мовленнєвого матеріалу. Наголошується на необхідності планомірного розвитку навичок аналітико-синтетичної діяльності у процесі корекційно – розвиткової роботи. Звертається увага на важливості для корекційної педагогіки оптимізації корекційно-логопедичного навчання дітей з порушеннями мовлення та на необхідності початку підготовчої роботи із опанування навичок читання саме у дошкільному віці.
Description: http://innovpedagogy.od.ua/archives/2023/55/part_3/18.pdf
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16424
Appears in Collections:Факультет дошкільної та спеціальної освіти

Files in This Item:
File SizeFormat 
18.pdf145,32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.