Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16721
Назва: Техніка пропаганди засобів масової інформації в умовах воєнного стану
Автори: Савчук, Нталія Михайлівна
Ключові слова: пропаганда
засоби масової інформації
техніка
маніпуляція
методи
цільова аудиторія
Дата публікації: 2022
Видавництво: Вид. дім «Гельветика»
Бібліографічний опис: Савчук Н. М. Техніка пропаганди засобів масової інформації в умовах воєнного стану. Вчені записки Таврійського національного університету імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. Вид. дім «Гельветика» 2022. Том 33 (72). № 6 Том 2. С. 199 – 203.
Серія/номер: УДК;347.83
Короткий огляд (реферат): У статті здійснено аналіз техніки пропаганди, яку застосовують засоби масової інформації в умовах воєнного стану. Проаналізовано наукові підходи вчених до визначення поняття «пропаганда», на основі чого пропаганда розглядається як навмисно підроблене розповсюдження викривленої інформації та аргументів із метою здійснення вагомого впливу на масову аудиторію, а також на її емоційно-психологічний стан; зміна точки зору громадян в інтересах пропагандиста. Відповідно до аналізу наукових джерел було визначено, що пропаганду розподіляють на такі види: позитивну (сприяє гармонізації соціальних відносин та спрямована на виховання громадян згідно із загальноприйнятими цілями) та негативну; а також на білу, чорну й сіру. З’ясовано, що на сьогодні найбільш поширеною на території України є сіра пропаганда, яку застосовують російські засоби масової інформації з метою інформаційної дезорієнтації свідомості українських громадян. Доведено, що техніка пропаганди розповсюджується через різні засоби масової інформації для отримання необхідного результату. Визначено, що найбільш поширеними техніками пропаганди ЗМІ в умовах воєнного стану є «приклеювання ярликів»; замовчування несприятливої та розповсюдження недостовірної інформації; повторення певних фактів для успішного впливу на свідомість аудиторії; організація та висвітлення псевдоподій; несхвальне ставлення (засудження); напівправда, пояснення або представлення інформаційного матеріалу з певної позиції; «спільний вагон чи платформа», «гра в простонародність»; техніки «неминуча перемога» та «влийся в натовп», а також констатація фактів, гра слів, приєднання тощо. Сформульовано висновки, що для захисту від дезінформації та боротьби із російською пропагандою в засобах масової інформації потрібно інформувати громадян із зазначеного питання, підвищувати рівень їхньої обізнаності у сфері методів пропагандистського впливу, а також формувати в них вміння визначати в інформаційних матеріалах прийоми та технології пропаганди, які здійснюють маніпулятивний вплив
Опис: https://www.philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2022/6_2022/part_2/33.pdf
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/16721
Розташовується у зібраннях:Факультет філології та журналістики

Файли цього матеріалу:
Файл РозмірФормат 
33.pdf343,18 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.