Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/10029
Title: Соціально-педагогічні засади управління освітньою діяльністю в загальноосвітній школі: історичний аспект
Authors: Кочубей, Тетяна Дмитрівна
Keywords: управління освітньою діяльністю,
В. Сухомлинський,
загальноосвітня школа,
педагогічна система
management of educational activity,
V. Sukhomlynsky,
comprehensive school,
pedagogical system
Issue Date: 2017
Citation: Studia Zarządzania i Finansów -” Perspektywy rozwoju organizacji w świetle paradygmatów zarządzania i finansów”, pod red. dr Andrzej Kokiela. Wydawnictwo Wyzszej Szkoly Bankowej w Poznaniu. - Poznan. 2017. - s. 141-148
Abstract: Проаналізовано погляди відомого українського вченого, директора Павлись- кої загальноосвітньої школи Василя Сухомлинського та висунуті ним ідеї, що стосувалися управління освітньою діяльністю в очолюваному ним навчальному закладі. Обґрунтовано, що створена ним управлінська система ґрунтувалася на гуманному підході до дитини, ідеях філософії любові та поваги до неї. Виявлено, що управлінська діяльність вченого базувалася на соціально-педагогічних засадах та принципах дитиноцентризму, демократизму, гуманізму тощо. Встановлено, що на противагу існуючим у 50-60 роках ХХ століття уявленням про дитину, В. Сухомлинський створив цілісний образ дитини, який включав знання про її роз- виток, її сили і потенції, якими наділила природа. Виявлено, що славетний педагог на стику теорії і практики педагогіки знайшов домінантну точку, де сходяться всі нитки педагогічного керівництва шкільним колективом, це – знати дитину.The purpose of the article is to analyse the views of Vasyl Sukhomlynsky, a wellknown Ukrainian humanistic educator and director of the Pavlyshchyna comprehensive school, concerning the management of educational activity in his school. The author demonstrates that the management system created by Sukhomlynsky was based on a humanistic approach to the child and ideas of the philosophy of love and respect, with special emphasis on socio-pedagogical aspects, the child-centred approach, and the principles of democracy and humanism. The analysis indicates that in contrast to the view of the child existing in 1950s and 1960s, Sukhlominsky’s approach promoted a holistic image of the child, which includes knowledge about the child’s development, his strengths and natural talents. The author shows that for Sukhlominsky, who works at the interface of pedagogical theory and practice, the most important thing is to get to know the child.
URI: http://dspace.udpu.edu.ua:8181/handle/6789/10029
ISSN: 2084-0152
Appears in Collections:Факультет соціальної та психологічної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
upravlinnya diyalʹnistyu.pdf388,54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.