Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/5917
Title: Зміст і методика діагностики розвитку педагогічного мислення майбутніх учителів
Authors: Бойченко, Валентина Василівна
Keywords: педагогічне мислення, майбутні вчителі, діагностика, типи мислення, рефлексія
Issue Date: Jun-2016
Publisher: Збірник наукових праць"Педагогічні науки" №69
Citation: Бойченко В.В.Зміст і методика діагностики розвитку педагогічного мислення майбутніх учителів / В.В. Бойченко / Збірник наукових праць"Педагогічні науки "№ 69 ХДУ- Херсон: 2016. С.12-17
Series/Report no.: ;УДК 371.134+159.955
Abstract: ЗМІСТ І МЕТОДИКА ДІАГНОСТИКИ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ Бойченко В.В., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освітнього менеджменту Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини На основі аналізу наукових джерел розглянуто сутність педагогічного мислення; сформульовано власне визначення цього поняття як інтегративної характеристики, що базується на ґрунтовних знаннях про особливості педагогічної діяльності, забезпечує узагальнене й опосередковане відображення професійної реальності, адекватне висунення і вирішення професійних задач. Визначено компоненти педагогічного мислення майбутнього вчителя, конкретизовано критерії і показники його розвитку. Розкрито зміст і окремі аспекти констатувального етапу експерименту, спрямованого на виявлення домінуючого типу мислення майбутніх педагогів, а також властивого їм рівня рефлексивності. Встановлено, що для ефективного розвитку педагогічного мислення необхідне гармонійне поєднання логічного та практичного мислення, посилення уваги до формування творчого потенціалу майбутніх учителів. З’ясовано, що більшість майбутніх учителів характеризується недостатнім рівнем розвитку рефлексивності, що знижує їх здатність до самореалізації у педагогічній діяльності, зумовлює неадекватність самооцінки, невміння творчо підходити до вирішення педагогічних задач, розпорошення уявлення про професійно значущі якості та вміння, механізми їх розвитку. Ключові слова: педагогічне мислення, майбутні вчителі, діагностика, типи мислення, рефлексія. Boichenko V.V. CONTENTS AND METHODS OF DIAGNOSTICS OF DEVELOPMENT OF FUTURE TEACHERS’ PEDAGOGICAL THINKING On the basis of analysis of scientific sources essence of the pedagogical thinking is considered; own determination of this concept as integrative description that is based on thorough knowledge about the features of pedagogical activity, provides the generalized and mediated reflection of professional reality, adequate advancement and decision of professional tasks is set forth. The components of the pedagogical thinking of future teacher (cognitive, motivational-valued, operation, reflexive) are certain, criteria and indexes of his development are specified. Maintenance and separate aspects of the diagnostic stage of experiment, oriented on expose of dominant type of thinking of future teachers and peculiar to them level of reflection are lighted out. It is set that effective development of the pedagogical thinking demands harmonious combination of the logical and practical thinking, strengthening attention to forming the creative potential of future teachers. It is found out, that most of future teachers are characterized by the insufficient level of development of reflection that reduces their capacity to self-realization in pedagogical activity, predetermine inadequacy of self-appraisal, lack of ability to creatively approaches to decision pedagogical tasks, dispersion of idea about professionally meaningful qualities and abilities, mechanisms of its development. Key words: pedagogical thinking, future teachers, diagnostics, thinking types, reflection.
URI: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/5917
ISSN: 2413-1865
Appears in Collections:Факультет соціальної та психологічної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Бойченко _стаття — копия.pdf513,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.