Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/9899
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorМахомета, Тетяна Миколаївна-
dc.contributor.authorВакалюк, Тетяна Анатоліївна-
dc.contributor.authorТягай, Ірина Михайлівна-
dc.date.accessioned2018-12-02T22:02:28Z-
dc.date.available2018-12-02T22:02:28Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationМахомета Т.М. Інформаційно-комунікаційні технології навчання аналітичної геометрії та лінійної алгебри майбутніх учителів фізики й інформатики / Т.М. Махомета, Т.А. Вакалюк, І.М. Тягай//Електронне фахове видання. Інформаційні технології і засоби навчання. — 2018. — №5 (67). [Електронний ресурс]. — Режим доступу : https://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/2156.uk
dc.identifier.urihttp://dspace.udpu.edu.ua:8181/handle/6789/9899-
dc.description.abstractThe article proposes the ways of modern information and communication technologies introduction in the process of teaching the discipline «Analytical geometry and linear algebra» of future teachers of physics and computer science. The actuality and experience of using information and communication technologies of training, innovative approaches to the organization of educational process in high school is highlighted. The types of information and communication technologies of teaching analytic geometry and linear algebra at the pedagogical university are determined. The possibilities of network technologies use in the process of teaching analytical geometry and linear algebra are considered, advantages of their use for auditorium and non-auditing work of students are determined. The ways of organizing students’ educational activity using the applied software for carrying out of self-checking tasks correctness are demonstrated. The form of interactive learning with the use of AS Gran 3D is highlighted, which effectively influences on the training of future teachers. The advantages of using mobile technologies for checking students’ knowledge are highlighted. The examples show different ways of using information and communication technologies, the use of which in traditional training contributes to the activation of cognitive activity of students, motivates them to work independently. It is noted that the educational process of using information and communication technologies of teaching intensifies the educational and cognitive activity of students, promotes the development of creative abilities and leadership qualities, forms the autonomy in gaining new knowledge.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherІнформаційні технології і засоби навчання Теорія, методика і практика використання ІКТ в освітіuk
dc.relation.ispartofseriesУДК;004.4+372.851+378-
dc.subjectаналітична геометрія та лінійна алгебраuk
dc.subjectінформаційно-комунікаційні технологіїuk
dc.subjectмережні технологіїuk
dc.subjectмобільні пристроїuk
dc.subjectмайбутні учителіuk
dc.subjectаудиторні заняттяuk
dc.subjectпозааудиторні заняттяuk
dc.titleІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ АНАЛІТИЧНОЇ ГЕОМЕТРІЇ ТА ЛІНІЙНОЇ АЛГЕБРИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ Й ІНФОРМАТИКИuk
dc.typeArticleuk
Розташовується у зібраннях:Факультет фізики, математики та інформатики

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
стаття_Махомета_Вакалюк_Тягай.pdf773,32 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.