Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/9930
Title: | ПОЛІКУЛЬТУРНЕ ВИХОВАННЯ В СУЧАСНІЙ ШКІЛЬНІЙ ОСВІТІ КАНАДИ |
Authors: | Свиридюк, Ольга Володимирівна |
Keywords: | полікультурність полікультурне виховання шкільна освіта різноманітність Канада явні меншини національні меншини |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Умань |
Citation: | Свиридюк О.В. Полікультурне виховання в сучасній шкільній освіті Канади. – На правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.07 – теорія і методика виховання. – Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини. – Умань, 2017. |
Series/Report no.: | УДК;37.03(043.3) |
Abstract: | У дисертації здійснено аналіз теоретичних засад полікультурного виховання в сучасній шкільній освіті Канади та запропоновано рекомендації щодо вирішення актуальної проблеми у середніх навчальних закладах України. Проаналізовано стан дослідження проблеми полікультурного виховання в педагогічній теорії і виховній практиці. З’ясовано, що полікультурність і полікультурне виховання були предметом досліджень як зарубіжних так і вітчизняних науковців: серед яких виділяємо праці, які розкривають питання полікультурності, ідентичності, рівності прав та необхідності ведення політики полікультурності на федеральному та провінційних рівнях; праці науковців, які обґрунтовують теоретичні підходи до формування полікультурного виховання в шкільній освіті Канади; праці науковців, які розробляють методологічні засади полікультурного виховання в сучасній шкільній освіті Канади. Здійснено аналіз наукової літератури з питань полікультурного виховання, уточнено сутність понять «культура», «полікультурність» та «полікультурне виховання в шкільній освіті». Виявлено та охарактеризовано основні етапи розвитку полікультурного виховання в шкільній освіті Канади. З’ясовано чинники його актуалізації в ХХІ столітті. Розкрито змістово-методичне забезпечення полікультурного виховання в загальноосвітніх навчальних закладах Канади. З’ясовано, що в загальноосвітніх навчальних закладах Канади проблема полікультурного виховання пронизує зміст навчальних програм усіх шкільних дисциплін. Обґрунтовано ефективність використання педагогами у процесі полікультурного виховання інтерактивних методів виховання та навчання, які сприяють активній й ефективній взаємодії в класі з представниками різних культур, проведено моніторинг основних тенденцій та сучасного стану полікультурного виховання учнів у середніх навчальних закладах України. Проаналізовано особливості підготовки вчителів до полікультурного виховання учнів у школах Канади. Аналіз програм шкільних предметів показав, що полікультурне виховання включається у зміст окремих предметів. Однак, не в усіх програмах прослідковується полікультурна спрямованість. Проведено моніторинг стану полікультурного виховання в шкільній освіті України, який засвідчив сформовані патріотичні почуття, знання власної ідентичності, проте помітно, що знання інших країн, народів не є на належному рівні. Розроблено рекомендації для застосування канадського досвіду полікультурного виховання в навчально-виховному процесі вітчизняних шкіл. |
URI: | http://dspace.udpu.edu.ua:8181/handle/6789/9930 |
Appears in Collections: | Факультет іноземних мов |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Дисертація_Свиридюк.pdf | 2,27 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.