Abstract:
У статті розкрито сучасні бачення ролі рівня розвитку професійного потенціалу педагога у його становленні як фахівця. Метою роботи стало визначення критеріїв професійного потенціалу педагога для забезпечення наукового підходу до організації його роботи, професійного розвитку, саморозвитку, для визначення зразків діяльності до яких можна прагнути, для зовнішньої оцінки і самооцінки. Результатами роботи є визначення чотирьох рівнів розвитку професійного потенціалу педагога: допрофесійний, початковий, нормований, узагальнюючий, які узагальнюють такі критерії й показники: результати практичної діяльності (результуючий критерій), успішність, вироблення власного стилю роботи (продуктивно-стильовий), вплив професійно-розвиваючого середовища на якість залучення педагога в інноваційні процеси (інноваційно-середовищний); досягнення професійної компетентності (компетентнісний); прояви особистісних якостей вчителя (особистісно-професійний).