DSpace Repository

Corrective opportunities of the use of art therapy methods in a teacher-defectologist‘s work

Show simple item record

dc.contributor.author Демченко, Ірина Іванівна
dc.contributor.author Білан, Валентина Андріївна
dc.date.accessioned 2019-12-28T06:54:24Z
dc.date.available 2019-12-28T06:54:24Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Demchenko I., Bilan V. Corrective opportunites of the use art therapy methods in a teacher-defectologist’s work. Проблеми освіти: збірник наукових праць. ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти». Вінниця: ТОВ «ТВОРИ», 2019. Вип. 91. С. 130-134. uk_UA
dc.identifier.isbn 978-617-7742-49-4
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/11678
dc.description.abstract У статті визначено корекційні можливості використання методів арт-терапії в роботі вчителя-дефектолога, обґрунтовано зміст, форми та методи арт-терапевтичної роботи з дітьми, які мають порушення в психофізичному розвитку; доведено, що одним із напрямів в корекційній роботі дефектолога належить арт-терапії, що ґрунтується на розумінні людини як творчої особистості, котра з певних причин обмежена фізичними і психічними порушеннями. Виявлено базові чинники дії методів арт-терапії в гармонізації розвитку особистості дитини з особливими освітніми потребами та процесу їхньої інтеграції у суспільство, які визначаються наступними принципами: системності занять; гуманістичної спрямованості арт-терапевтичного процесу, який визначає необхідність гармонічного сполучення цілей суспільства і особистості, орієнтації арт-терапевтичного процесу на особистісні можливості дитини, її інтереси і потреби; єдності діагностики і корекції, які відображають цілісність процесу надання арт-терапевтичної допомоги у процесі розвитку дитини. Звертається увага на тому, що арт-терапевтична робота будується на основі принципу врахування структури дефекту і потенційних можливостей дитини «зони найближчого розвитку», тобто врахування здібностей дитини, яка має будь-яку структуру дефекту, а у процесі співробітництва з дорослими дитина може освоювати і засвоювати нові засоби дій. Визначено, що на відміну від більшості корекційних методик, арт-терапія використовує «мову» візуальної та пластичної експресії, що особливо актуально в роботі з дітьми, що мають порушення у розвитку і для них невербальна експресія є більш природною, тому мета арт-терапії полягає в корекційній та терапевтичній дії мистецтва на дитину і виявляється в перебудові психотравмуючої ситуації за допомогою музики, живопису, казок, ляльок, драми, виведенні почуттів та переживань через художньо-творчу діяльність. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.publisher ТОВ «ТВОРИ» uk_UA
dc.relation.ispartofseries УДК;37.036: 378
dc.subject учитель-дефектолог uk_UA
dc.subject корекційно-педагогічна діяльність uk_UA
dc.subject корекція uk_UA
dc.subject арт-терапія uk_UA
dc.subject види арт-терапії uk_UA
dc.subject діти з порушеннями психофізичного розвитку uk_UA
dc.title Corrective opportunities of the use of art therapy methods in a teacher-defectologist‘s work uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account