Abstract:
У статті обґрунтовуються основні педагогічні умови ефективного педагогічного спілкування з батьками в умовах ЗДО. З’ясовано, що спілкування – це складний процес встановлення і розвитку контактів між людьми. У педагогічній практиці спілкування є найважливішим чинником професійного успіху. Саме тому навчання і відпрацювання навичок спілкування стають першочерговим завданням педагога, який прагне до ефективної взаємодії з колегами, з дітьми та їх батьками. Виявлено, що суттєвою умовою успішного спілкування є взаєморозуміння між співбесідниками. Створення взаєморозуміння проходить декілька стадій: формування адекватного першого враження про партнера; формування довірливо-ділових міжособистісних стосунків; стабілізація довірливо-ділових міжособистісних стосунків. Зазначено, що важливо не лише створити атмосферу взаєморозуміння, але і утримати її. Для цього варто дотримуватися певних умов: бажання педагога і батьків зберегти досягнуте взаєморозуміння; терпимість у вироблені спільної позицій при виникненні спірних питань; прояв стриманості та поступливості, тактовність у спілкуванні.