Abstract:
У статті розкритий науковий підхід до визначення понять менеджменту дошкільної освіти та менеджера дошкільного закладу освіти. Проаналізовані психологічні компоненти функцій керівників освітніх закладів. Розглянуті вимоги державного стандарту вищої освіти України до психологічної підготовки магістрів зі спеціальності 012 Дошкільна освіта. Визначені компетентності, знання, уміння й навички, необхідні для
здійснення психологічної діяльності у дошкільному закладі освіти. Висвітлені результати анкетування вихователів та завідувачів дошкільних закладів освіти стосовно якостей менеджера, його іміджу, комунікативних здібностей, знань з управлінської діяльності, факторів, що впливають на ефективність педагогічної діяльності. Представлена психологічна модель менеджера дошкільної освіти, що включає такі складові, як здатність до планування та прийняття рішень; роботу з людськими ресурсами, організованість; комунікацію та навички спілкування; забезпечення психолого-педагогічного супроводу розвитку дітей та інші.