00 DSpace/Manakin Repository

Технологічні засади формування комунікативної компетентності учня

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Мамчур, Євген Анатолійович
dc.contributor.author Кучеренко, Ірина Анатоліївна
dc.contributor.author Мамчур, Лідія Іванівна
dc.contributor.author Бідюк, Наталія
dc.date.accessioned 2020-05-22T12:09:24Z
dc.date.available 2020-05-22T12:09:24Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation Kucherenko, I., Mamchur, L., Mamchur, Y., Bidyuk, N. (2020). Technological Principles of the Formation of a Pupil’s Communicative Competence. Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensionala, 12(1Sup1), Editura Lumen (Lumen Publishing House), Iasi, Romania. pages: 126-146 uk_UA
dc.identifier.issn 2066 - 7329
dc.identifier.issn (e) 2067 - 9270
dc.identifier.uri https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/12444
dc.description.abstract Навчання української мови розглядається в площині формування комунікативної компетентності учня, його здатності до активної продуктивної і репродуктивної мовленнєвої діяльності в усній і писемній формі, різних ситуаціях і сферах спілкування. Сучасне розуміння проблеми розвитку мовної особистості зумовлює переосмислення навчання мови в основній школі і передбачає зміну акцентів із засвоєння теоретичних знань мови на формування життєво необхідних практичних умінь та навичок їх використовувати. Модернізація мовного навчання передбачає розроблення теоретичних та методичних шляхів і засобів ефективного розвитку комунікативної компетентності учнів. Комунікативна компетентність трактується як цілісне складне поняття, що складається із основних компонентів  мовленнєвої, мовної, дискурсивної, соціокультурної, діяльнісної компетентностей. Лінгводидактична організація навчання мови передбачає під час навчального процесу дотримання компетентнісного, особистісного і комунікативно-діяльнісного підходів і повне занурення у ситуацію спілкування з метою розвитку кожного складника комунікативної компетентності учня. У дослідженні розроблено й апробовано технології навчання мови (особистісно орієнтована, проблемна, інтерактивна, розвитку критичного мислення), лінгводидактичний інструментарій (синтез традиційних та інноваційних форм, методів, прийомів та засобів навчання, технологічна система методів навчання). Технологія навчання мови визначається як системне, спеціально організоване, цілеспрямоване проектування навчальної співдіяльності вчителя й учнів на основі суб’єкт-суб’єктної взаємодії, реалізація всіх технологічних компонентів, постійний зворотній зв’язок, поточна та прикінцева рефлексія, контроль і корекція дій з метою забезпечення гарантованого кінцевого результату. Результати дослідження фіксують позитивні зміни у рівнях сформованості комунікативної компетентності учнів. Навчання реалізовано в процесі рідної (української) мови в загальноосвітній школі. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher Румунський журнал для багатовимірної освіти (RPEM) / Revista Romaneasca pentru Educatie Multidimensiona (Web Of Science) uk_UA
dc.relation.ispartofseries DOI:;http://dx.doi.org/10.18662/rrem/12.1sup1/227
dc.subject комунікативна компетентність uk_UA
dc.subject учень uk_UA
dc.subject технологія навчання української мови uk_UA
dc.subject особистісно орієнтована технологія uk_UA
dc.subject проблемна технологія uk_UA
dc.subject інтерактивна технологія uk_UA
dc.subject технологія розвитку критичного мислення uk_UA
dc.title Технологічні засади формування комунікативної компетентності учня uk_UA
dc.title.alternative Technological Principles of the Formation of a Pupil's Communicative Competence uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу